A közlemény szerint 2010 első negyedévében 12,4 százalékot esett a teljes közép-kelet-európai újautó-piac, a legnagyobb vesztes Magyarország, de Románia is rosszul áll, ott 43,8 százalékos volt a visszaesés. Ez a két piac összesen több mint 25 ezer új autóval regisztrált kevesebbet az idei év első három hónapjában, mint 2009 azonos időszakában.
A régióban egyedül Csehország produkált növekedést, 26,6 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma. A közlemény szerint a legtöbb piacon kétszámjegyű volt a csökkenés.
Összességében kevesebb mint 200 ezer új autó talált gazdára a közép-kelet-európai régióban 2010 első negyedévében, tavaly január-márciusban 225 902-t adtak el.
A vizsgált időszak csekélyke jó eredményeit a régióban szinte kizárólag a Skoda generálta, azt is a hazai piacán, Csehországban. A Skodából 16,3 százalékkal többet, 30 074 darabot adtak el. A második a Volkswagen lett, a harmadik helyen a Renault végzett. Volkswagenből 16 273 darabot, Renault-ból 14 583-at adtak el, ez 12,3, illetve 5,5 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest.
Továbbra is a Skoda Octavia a régió vezető modellje, a legnagyobb vesztes a Kia C’eed volt.
Forrás: MTI