Az új Volvo S60 bemutatásakor egy teljesen új motor is bekerült a jármű kínálatába. A 2,0 literes, öthengeres turbódízel motort a 2011-es modellévtől más típusaiban is elérhetővé teszi a kínai kézbe került gyár. Ennek megfelelően a D3 néven futó blokk bekerül az S80, a V70, az XC60 és XC70 modellekbe is.

A 2,4-es motor gyengébbik variánsát váltó motor a gyártó tájékoztatása szerint ugyanazt a dinamikát nyújtja, miközben fogyasztása és károsanyag-kibocsátása jobb. Például az S80 esetében ez 5,3 literes átlagfogyasztást és 139 gramm/km CO2-kibocsátást jelent, de az XC60 is beéri 5,9 liter gázolajjal átlagosan.

Az S60-ban debütált az új öthengeres dízel
Az új T6-os motor 305 lóerőt tud

Az új T6-os motor 305 lóerőt tud

Az új T6-os motor 305 lóerőt tud


Az új motor maximális teljesítménye 163 lóerő, míg forgatónyomatéka 400 Nm. Alapesetben mindegyik D3-as modell hatfokozatú manuális sebességváltót kap, de opcióként hatsebességes automata is kérhető.

A motor másik variánsai D3 (150 LE) és D4 (177 LE) néven a C30, az S40, a V50 és a C70 modellekbe is bekerülnek. Érdekesség, hogy a pluszteljesítmény egyik típus esetében sem jár nagyobb fogyasztással. Az S40 D3 és D4 egyaránt 5,1 litert fogyaszt.  

Aki ennél is takarékosabban autózna Volvójával, annak a D2 ajánlható. A C30, S40 és V50 típusokban létező variánsba 1,6-os dízelmotor kerül. A korábbi 109 helyett az új 115 lóerős nyomatéka 240-ről 270 newtonméterre bővült. A korábbi 4,5 liter helyett 4,3 litert fogyaszt mindhárom karosszériában, vegyes használat mellett.

Az 1,6-os dízel erősebb és kevesebbet fogyaszt

Az 1,6-os dízel erősebb és kevesebbet fogyaszt

Az 1,6-os dízel erősebb és kevesebbet fogyaszt


Persze nemcsak a dízelekkel dolgoztak a motorosok. Az S60-ban történt bemutatás után immár az S80, V70, XC60 és XC70 modellek csúcsváltozataiban is új 3,0 literes turbómotort takar a T6 jelzés. A motor a korábbi 285 helyett 304 lóerőt, illetve 400 helyett 440 Nm nyomatékot produkál. Csak automata sebességváltóval párosítva kapható. Emellett a továbbfejlesztett, 3,2 literes szívó benzinmotor 238 helyett 243 lóerős, a nyomatéka maradt 320 Nm.

A 2011-es modellév járművein ezen túlmenően új színek, kárpitok, felnik és némely modell esetében új extrák jelentek meg.