9 millió euró, azaz 2,5 milliárd forint, ennyiért kelt el tavaly egy 1957-es Ferrari 250 Testarossa, amely ezzel világ legdrágább autója lett. A címet egyetlen évig őrizhette.
Nemrég ugyanis gazdát cserélt egy 1936-os Bugatti 57SC Atlantic. A pontos árat az üzletet összehozó Gooding & Company nem hozta nyilvánosságra, 30 és 40 millió dollár közötti összegért ment el a jármű, azaz 6,67 és 8,89 milliárd forint közötti áron. Úgy tudni, a vevő a kaliforniai Mullina autómúzeum volt.
Az autó különlegességét az adja, hogy ez az egyik a kettő közül, amelyik eredeti állapotában van. Eredetileg négyet gyártottak. A jármű Dr. Peter D. Williamson tulajdonában volt. A Bugatti-gyűjtő 2008-ban hunyt el, autóit azután kezdték piacra dobni. A másik (a fekete) megmaradt 57SC Atlantic a divattervező Ralph Lauren tulajdonában van.
Williamson még 1971-ben vette az autót mindössze 59 ezer dollárért (13 millió forint), majd évekig restauráltatta. Az előző tulajdonosai ugyanis borzasztó dolgokat műveltek vele. Többek között nagyobbra cserélték a hátsó ablakot, pirosra festették stb. Most majdnem tökéletesen olyan, mint eredetileg.
Az autók értékét nemcsak a minimális darabszám növeli, hanem az, hogy ezek a modellek a korukat meghazudtoló technikával készültek. A Bugatti 57SC Atlanticba soros nyolchengeres motor került. A 3,2 literes motor 220 lóerős, amivel a különleges kupé 10 másodperc körül képes százra gyorsítani, a csúcssebessége pedig elérte a 200 km/órát. Ne feledjük, több mint 70 éve!
Videón az eladott autó: