4,38 millió euróért (1,2 milliárd forint) kelt el egy BMW 328 Mille Miglia ‘Bügelfalte’, az RM aukciós ház által Monacóban tartott árverésen. A 85032-es alvázszámú jármű 1937-ben készült, számtalan versenyt nyert, köztük az olasz Mille Migliát, de részt vett a Le Mans-i 24 órás viadalon is. Egyetlen darab készült belőle.

Ladára cserélték az egymilliárdos BMW-t 1
Ladára cserélték az egymilliárdos BMW-t 15


1939-ben jelentősen átalakította a BMW, hogy az 1940-es Mille Migliára teszteljen új alkatrészeket. Mind a karosszéria, mind a hajtáslánc, a fékek megváltoztak. Ezek nyomán számos sportmodell készült a BMW-nél.

Az alumíniumkarosszériás 328 mindössze 725 kilót nyomott, ehhez képest 2,0 literes, hathengeres motorja a módosítás nyomán már 130 lóerős teljesítménnyel bírt. Nem meglepő, hogy 200 km/órás sebességre volt képes. Bügelfalte (vasalt él) nevét is ekkor kapta, a sárvédők lesimítása nyomán.

A második világháború alatt a jármű Albert Speer, a Harmadik Birodalom fegyverekért és lőszerekért felelős minisztere és Adolf Hitler közeli tanácsadója tulajdonában volt. A háború után a jármű a Szovjetunióba került jóvátételként és Artiom Ivanovics Mikojan, a MiG vadászrepülők tervezője kapta meg. Ő a fiának adta, aki viszont ki is használta az autóban rejlő képességeket, amit apja nem nézett jó szemmel.

Ladára cserélték az egymilliárdos BMW-t 16


Mikojan ezért elcserélte a BMW-t – nem vicc- egy Ladára, ami már kevésbé veszélyes egy fiatalemberre. A jármű ekkor került Guido Adamsonhoz, aki 1991-ben a vasfüggöny leomlása után Münchenbe vitte és a BMW gondjaira bízta. Az elmúlt évtizedben Tom Fischer Classic & Race Car Service dolgozott a 328-ason, hogy visszanyerje eredeti állapotát.

Arról nincs információ, hogy ki vásárolta meg az autót.