A Stobart csapat pilótája a szombati nap harmadik gyorsaságiján vesztette el a bal oldali ablakot. Így nemcsak azt a gyorsaságit, de a következőt is a Focusba beömlő porban kellett megtennie.
Az Új-Zéland-ralin napközben nem a fő szervizparkban végeztek karbantartást az autókon, hanem csak egy kisebb kitelepült ponton. Ide viszont nem érkeznek alkatrészarzenállal a csapatok, azt használhatják, ami a kisteherautókban van. Oldalüveg nincs. A brit fiatalember ezért jogosan arra számított, hogy a délutáni négy gyorsaságin is így kell majd autóznia, ami jelentősen lelassította volna.
Csakhogy a csapat szerzett egy üveget egy utcai Focusból, a bírák pedig biztonsági okokra hivatkozva engedélyezték a beépítést.
„Nagy megkönnyebbülés” – mondta Wilson. „Azt hiszem, egy négyajtós Focusból származik az üveg, így nem illeszkedik tökéletesen, de ragasztószalagot használtunk a széleinél és sokkal jobb lett, mint korábban.
A Ford-csapat vezetője, Malcolm Wilson fia elmondta, fogalma sincs róla, hogy miért tört ki az üveg, de csalódott volt miatta, mert az azt megelőző szakaszon a második leggyorsabb időt érte el. „Nagyon jól kezdtünk reggel” – mesélte. „De az ablak betört, majd belehullott az ajtóba. Nem tudom, miért történt, nem találtunk el semmit, nem mentünk át nagy nyomáson vagy bármi ilyesmi – egyenes útszakaszon történt.”
„Eléggé zavaró volt, mert üvegszilánkok repkedtek az autóban és dőlt be a por. A legrosszabb fékezéskor volt, ilyenkor gomolygott a porfelhő belül.
Nem ismeretlen egyébként a Ford-csapat számára az utcai autókból átemelt alkatrészek esete. Talán a leghíresebb nézői segítség az volt, amikor az 1976-os Skót-ralin Ari Vatanen autójában tönkrement a differenciálmű. Az Escort javításához az egyik néző Caprijából szerelték ki az alkatrészeket.
Az Új-Zéland-ralit Jari-Matti Latvala nyerte, megszerezve a Ford 74. világbajnoki győzelmét és ezzel a sportág legeredményesebb gyártójává tette a márkát.