90 lóerővel több, 70 kilóval kevesebb, röviden így lehetne összefoglalni az RS jelzést az új Porsche 911 GT2 RS nevében. A korábban kiszivárgott információk után megérkezett a hivatalos sajtóközlemény az új szupersportkocsiról. Utóbbi kifejezés igazán helytálló, tekintve, hogy ez az autó a leggyorsabb és a legerősebb utcai modell, amit a Porsche valaha épített.

7 perc 18 másodperc a Nordschleifén
Piros fekete Alcantara borítja a belsőt

Piros fekete Alcantara borítja a belsőt

Piros fekete Alcantara borítja a belsőt


A normál GT2 átalakításából született jármű továbbra is 3,6 literes boxermotort rejt, de immár változó geometriájú turbófeltöltőkkel szerelik. Teljesítménye 90 lóerővel haladja meg az eddigit, azaz 620 LE. Ehhez képest az RS 70 kilóval könnyebb, mint a hagyományos GT2, azaz csupán 1370 kilogrammot nyom.

Ez főként a karbon alkalmazásának köszönhető, hiszen a motorháztető mellett, a visszapillantók és a hátsó szárny is ebből a könnyű műanyagból készül. A kategóriája legjobb, 2,21 kg/LE arány hatására a csak hátsókerék-hajtással és manuális váltóval készülő GT2 RS piszok gyors: 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből százra, végsebessége pedig 330 km/óra.

Gyorsulásban a négykerék-hajtású Porsche Turbo S 0,2 másodperccel jobb, de a 330 km/órás végsebességet eddig csak a 612 lóerős Carrera GT tudta. Van azonban egy olyan mutató, amiben minden Porschét lever a GT2 RS. 7 perc 18 másodperc alatt képes teljesíteni a Nordschleifét. A Nürburgring legendás szakaszán a normál GT2 7:32, a Carrera GT 7:28 alatt fut körbe.

3,5 másodperc alatt gyorsul százra

3,5 másodperc alatt gyorsul százra

3,5 másodperc alatt gyorsul százra


Az über-Porschét különleges kiegészítőkkel kínálja a stuttgarti gyár. A módosított menetstabilizáló rendszerben az ESP és a kipörgésgátló egymástól függetlenül iktatható ki. Emellett új hangolású futómű és bukócső kerül a sportkocsiba, a lassulásért kerámia féktárcsák felelnek.

Látványra  is más az RS, mint a többi GT2, módosítottak az első spoileren, a hátsó szárnyon, illetve az első sárvédők szélesítéssel gazdagodtak. Utóbbira az új, szélesebb, 19 colos kerekek miatt volt szükség, amelyeken elöl 245, hátul 325 mm-es gumik vannak.

Az utastérben szénszálas műanyag alapú versenyülések és könnyebb ajtóborítások kaptak helyet. Alapvetően fekete a belső, amelyet piros díszítéssel dobnak fel, a bevonatok Alcantarából készültek.

A 911 GT2 RS augusztus 25-én Moszkvában áll a nagyközönség elé. Összesen 500 darab készül belőle. Az adók nélküli nettó ára 199 500 euró, azaz 55 millió forint.