Ősszel érkezik az új Volkswagen Passat, olvasható mindenfelé a világsajtóban, miután az itt is látható kémfotók feltűntek a német szedánról. Szerintünk azonban épp a képek bizonyítják, hogy a VW nem váltja le öt év után a Passatot, csak egy ráncfelvarrásról van szó.
Látszik, hogy az autó nagyrészt ugyanaz, csak a letakart részek alatt változik meg. Persze az átlagosnál komolyabb újításokat tervez a Volkswagen, ahogy tette azt a múlt hónapban bemutatott Tourannal is.
Ennek megfelelően új fényszórók, hűtőmaszk és lökhárító kerül a Passatra, sőt várhatóan a motorháztető is változik. Hátul a lámpák mellett a lökhárítók és a csomagtérfedél is új, ezen túlmenően a visszapillantókat is lecserélik. A módosítások nyomán a Passat követi az új VW-modelleknél megismert jelleget.
Belül visszafogottabb lesz az újítás, az átrajzolt kormánykerék mellett új kárpitok és színek jelennek meg, de állítólag valamelyest javul az autó hangszigetelése.
Eltűnik a Passat kínálatából a régi 1,6-os szívómotor, helyét az 1,2 literes, 105 lóerős turbós veszi át. Emellett a benzinesek között 1,4, 1,8 és 2,0 literes turbómotorok sorakoznak. Várhatóan a csúcsmodellbe, a Passat R-be 3,0 literes, kompresszoros blokk kerül.
Dízelfronton nem változik a kínálat, 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú motorok kerülnek az autóba 105-170 lóerő közötti teljesítménnyel.
A párizsi bemutató után rögtön indul az autó forgalmazása, a felújított kombi várhatóan 2011-ben jelenik meg a kereskedésekben. Az új generációs Passat minden bizonnyal 2012-ben mutatkozik be.