Heteken belül elkészül a Margit híd északi fele, ezért az MH 2009 Konzorcium szakemberei megkezdték a villamossínek áthelyezését a híd északi, Margitsziget felőli oldalára. A Margit híd felújításának különlegessége ugyanis, hogy a teljes átépítés ideje alatt biztosított a közösségi közlekedés a hídon.

Költözik a 4-es és 6-os villamos 1
Költözik a 4-es és 6-os villamos 21


Így nemcsak gyalog, de villamossal és busszal is átjuthatunk egyik partról a másikra. Ahhoz, hogy a villamos járhasson, a síneket a teljes rekonstrukció ideje alatt háromszor kell áthelyezni. Először az eredetileg középen futó sínpályát kellett áttelepíteni a déli oldalra, második ütemben az északi oldalra, végül újra középre. A sínpályák kialakításához Európa legnagyobb hídon álló bakdaruit használják. Ezek segítségével emelik be azt a több száz panelt, amelyekbe a villamossíneket behegesztik.

A Duna feletti hídrészen (a mederhídon) 330 darab, egyenként 5,5 tonna tömegű, nagyjából 6 méter hosszú ilyen panelt illesztenek helyükre. A hídfőknél, a Szent István és a Margit körúton fekvő régi sínekhez történő csatlakozáshoz újabb 110-110 darab ilyen panel szükséges. A mederhíd pesti oldalán már a hegesztési munkák zajlanak, azaz a panelekbe illesztik be a síneket. Ezzel párhuzamosan a budai oldalon a sínvályúk elhelyezése zajlik.

Forrás: Margit híd Sajtóiroda