A Volkswagen márka 2013-ban dobja piacra első tisztán elektromos kocsiját, az Up blue-e-motion modellt – jelentette be Európa vezető autógyártója a „National Platform for Electric Mobility”, a fenntartható mobilitás németországi programja keretében.
Az egyes linkekre kattintva bővebben is megismerheti a modelleket
A Volkswagen-csoport sorozatgyártású elektromos és hibrid hajtású modelljeire vonatkozó prezentációból kiderült, hogy 2013-ban a Golf is villanyhajtást kap. A Golf blue-e-motion 115 lóerős elektromos motorjával 140 km/órás sebességre képes, egyszeri feltöltéssel 150 kilométert tud megtenni. A sorban a Golffal azonos technikai alapokra épülő Jetta blue-e-motion következik majd, s rövidesen piacra kerül Kínában a Lavida blue-e-motion változata is.
Az Audi 2012 elejétől kínálja majd nagy teljesítményű, elektromos hajtású sportkocsiját, az e-tront. Ebbe a járműbe 204 lóerős elektromos motor kerül, amely 5,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órára az egyébként akár 250 km/óra végsebességre is képes járművet. Bár ezt csak sejteti az Audi, a négykarikás márka második modellje a Genfi Autószalonon az Audi A1 villanymotoros változata lesz.
Szintén nem tényként szerepel, csak sejthető, hogy elkészül a Porsche 918 Spyder. A V8-as benzines és elektromos motorral is felszerelt hibridautó 320 km/órára képes, a Nordschleifén pedig gyorsabb a Carrera GT-nél is. Képes ugyanakkor 3 literes fogyasztással is közlekedni.
Az elektromosautó-offenzíva mellett a Volkswagen AG felgyorsítja hibridautó-programját is. Az új Touareg Hybrid és a Porsche Cayenne Hybrid már piacon van, az Audi Q5 Hybrid 2010 végén kerül oda, s rövidesen az Audi A8 Hybrid is napvilágot lát. A Jetta hibrid változata 2012-ben mutatkozik be, melyet 2013-ban további hibridek – köztük a Golf Hybrid és a Passat Hybrid – követnek majd.
A Volkswagen AG célja, hogy 2018-ra piacvezető helyre kerüljön a hibrid és elektromos autók piacán, mondta a bejelentéskor a cég elnöke, Martin Winterkorn, aki több problémára is felhívta a figyelmet. Többek között rámutatott, el kell érni, hogy azt az energiát, amelyet ezek a gépkocsik igényelnek, új, környezetbarát módon állítsák elő.
A német kormánynak azt javasolja, ne adókedvezményt adjon a villanyautók vásárlóinak, hanem közvetlen anyagi támogatást. Ugyanakkor szerinte a kormánynak sürgősen döntést kell hoznia az országot lefedő, az elektromos járművek feltöltésére képes hálózat kiépítéséről, azért, hogy mire megindul az offenzíva, ez már ne okozzon problémát.