Júliustól kapható a Xenatec kupéja. A különleges igényekre, speciális járművekre szakosodott német vállalat a Maybach limuzint alakítja át. Ezúttal azonban nem holmi tuningról van szó, a Daimler áldását adta a kocsira. A Maybachot gyártó konszern ennek megfelelően a fejlesztésben, a tervezésben és a gyártás-előkészítésben is segédkezett.
Az egyelőre Xenatec Coupé néven futó – várhatóan hivatalosan Maybach Coupé lesz – modellhez a Maybach rövidebb, azaz 57-es típusa adja az alapot. A jármű hossza itt is 5,7 méter és a tengelytávolság is marad 3,39 méter, de a karosszériát jelentősen átalakítják, hiszen a tető kupésra vált és csak két ajtó marad.
Az A és C oszlop a jövőben erősebben dől, a B oszlop 20 centivel hátrébb kerül, így ad helyet a nagyobb ajtóknak, a módosítás során a sárvédők is megváltoznak. A kocsi 2180 milliméterre szélesedik, magassága 1480 mm-re (-60 mm) csökken. Tekintve, hogy a padlólemez nem változik, a kocsi továbbra is kényelmesen használható négy felnőtt számára. Látványra követi a Maybach többi modelljét, de a lökhárítói, kipufogója és kerekei egyediek.
A hajtásrendszer szintén a Daimlertől érkezik, a luxusautóba a Maybach 57S V12-es motorja kerül, amely eddig 612 lóerős volt, a nemrég megejtett ráncfelvarrás nyomán viszont már 630. A kétajtós modell hozza ugyanazt a dinamikát, akár szedán rokonai, vagyis 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 275 km/óra. Nem is rossz egy 2,7 tonnás bálnától.
Nem szívbajos a terveket illetően a Xenatec: évi 100 darab autó gyártásával számolnak, elsősorban a Közel- és Távol-Keleten, az Egyesült Államokban és Oroszországban várnak sikert. A kupé nettó alapára 650 ezer euró, azaz 182 millió forint. Ezért a pénzért természetesen a karosszéria színét is egyedileg alakítják, ahogy a belső díszítése is csak az ügyféltől függ. Kérésre üvegtető, sportülések és sok más egyéb kerülhet a kocsiba. Négy év garancia jár az autóra, szervizelését a Maybachot is kiszolgáló műhelyek végzik.
Akinek a Maybach kupé sem elég egyedi, az kérhet Mercedes CLS kabriót, 30 centivel nyújtott Audi R8-ast, Porsche 911-est négy ajtóval, magasított BMW Hetest, kombi Aston Martint, szóval bármit, amire futja.