A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív, 2400 fő megkérdezésével végzett felmérés szerint a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében – a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.
A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák: a Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Ezzel párhuzamosan visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.
A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját.
A hazánkban már 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.