A dél-romániai mioveni üzemben készülő Duster, a Dacia első terepjáró személygépkocsija a gyártás megkezdése óta eltelt alig három hónap alatt a Sandero után a román autógyár második legnagyobb darabszámban gyártott modelljévé lépett elő – írja a Ziarul Financiar román gazdasági napilap.

Ennek hatására az Automobile Dacia a Duster napi termelési számát az év végéig 260-ról 460-ra tervezi növelni. Az idei éves termelési célkitűzés 300 ezer autó.

Tágas belsővel
Tágas belsővel

Tágas belsővel

Tágas belsővel


A Dacia áprilisban a legyártott Duster modellek 93 százalékát exportálta. A Sandero modellből a termelés 96 százaléka került exportra. A Mioveni üzem termelésének közel egyharmadát a Duster teszi ki.

A Duster sikerének alappillére természetesen a jármű ára, nemhogy versenyképe a konkurenciával, de mindenkinek alátesz. A Duster alapára Magyarországon 2 790 000 forint, ezért a pénzért 1,6 literes (105 LE) benzinmotorral és elsőkerék-hajtással kerül a vevőhöz a kocsi. Négykerék-hajtással ugyanez az autó 3 millió 290 ezer forintba kerül.
85 lóerős dízelmotorral, elsőkerék-hajtással 3,29 milliótól, 109 lóerős dízellel és 4×4-es kivitelben 3,9 millió forinttól vásárolható meg.

Forrás: MTI