Eddig csak csepegtette az infókat a Cosworth Impreza STi CS400-ról a Subaru, a minap azonban lerántotta a leplet a kocsiról, amely csak az avatott szemeknek árulja el, hogy micsoda különlegesség is.

A többi Impreza STi-hez képest új első lökhárító, izgalmasabb hűtőmaszk és új hátsó szárny került a Cosworth által felspécizett ferdehátúra. Ám ezek sem változtatnak drasztikusan az autó küllemén. Természetesen a 18 colos felnik egyediek és nemcsak látványosak, de 12 milliméterrel szélesítik a nyomtávot is.  Az utastérben zongoralakkszerű műszerfaldíszítés és Recaro ülések gondoskodnak a fokozott sportosságról.

75 darab készül belőle
3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra

3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra

3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra


A lényeg persze itt nem is a külcsín, hanem az, ami a karosszéria alatt lapul. A Forma-1-es motorokat is gyártó Cosworth a 2,5 literes boxermotor teljesítményét 400 lóerőre növelte, miközben a nyomaték 540 Nm-re emelkedett.

A plusz 100 lóerő elsősorban a módosított turbóknak köszönhető, ám emellett kicserélték a motorban a dugattyúkat, a hajtókarokat, a csapágysort, miközben új tömítéseket és olajpumpát alkalmaznak. Az átalakítást új motorvezérlő elektronika teszi teljessé.

Ezeknek köszönhetően kiemelkedően gyorsul az Impreza, elsősorban  a szupersportkocsik az ellenfelei. A CS400 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, ami több mint két másodperccel jobb, mint a Ford Focus RS-é, de jobb, mint a Ferrari Californiaé, illetve megegyezik a Lamborghini Gallardo LP 560-4 tudásával. A Cosworth Impreza végsebessége elektronikus korlátozás mellett 250 km/óra.

355 mm-es AP Racing tárcsákkal

355 mm-es AP Racing tárcsákkal

355 mm-es AP Racing tárcsákkal


Nemcsak a motor különleges az Imprezán, de a felfüggesztés és a fékek is hozzák a színvonalat. Előbbit a Bilstein lengéscsillapítóiból és az Eibach rugóiból állította össze a Cosworth, ezzel egyfelől feszesebb a hangolás, illetve 10 milliméterrel alacsonyabban ül a kasztni. Az első fékek újak, ezt az AP Racing szállítja 355 milliméteres tárcsákkal.

Úgy tűnik, minden szép és jó, de mégsem. A CS 400-ból ugyanis mindössze 75 darab készül és az is csak jobbkormányos kivitelben. Itthon kár álmodozni róla. Az ára azonban ennek ellenére sem borzasztó: 49 995 font, vagyis nagyjából 16,3 millió forint, amivel persze a legdrágább közúti Impreza.