Az adózók fizetik ki az M6-os hibáit? 1
Vizsgálják az M6-os autópálya burkolata beszakadásának okait, ezzel együtt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdi a köz- és magánszféra partnersége (PPP) szerződések teljes átvilágítását, mert azok az állam számára előnytelenek – közölte a minisztérium kedden.

Arzt Gergely sajtóreferens emlékeztetett arra, hogy az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti szakasza a korábbi szocialista kormány által erőltetett PPP konstrukcióban, azaz a köz- és magánszféra partnersége keretében épült meg. Ez a megkötött szerződések alapján csak a közlekedés területén kifizetendő évi több mint 100 milliárd forintos teher az adófizetőknek.

Az építés mellett az üzemeltetés-fenntartás is a magánpartner feladata. A szükségessé váló karbantartási munkák elvégzéséért tehát a koncessziós időszak alatt az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. felel – áll a minisztérium közleményében.

Az állam számára előnytelen szerződésben szerepel bizonyos vis maior esemény is, amikor a helyreállítás értékének biztosítás feletti részét az állam fizeti meg az adófizetők pénzéből. Ezért a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdi a PPP szerződések teljes átvilágítását – tudatta Arzt Gergely sajtóreferens.

A tájékoztató kitér arra, hogy az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság bocsátotta ki az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd szakaszára. A minisztérium közleménye szerint a „hatóságra vélhetően jelentős szocialista politikai nyomás feszült”.

 Az M6-os Dunaújváros-Szekszárd szakaszán, a Tolna megyei Tengelic közelében vasárnap okozott kárt a vihar. A jobbpálya leállósávja mintegy 30 méter hosszban sérült, egyes helyeken beszakadt. A forgalom sebességkorlátozás mellett és egy sávban hétfő délután megindult. A helyreállítás időpontja viszont még nem ismert – derült ki a minisztérium tájékoztatásából.

Forrás: MTI