Kész a VW Scirocco és a Renault Megane Coupé ellenfele az Opeltől. A háromajtós Astrát mindenféle álcázás nélkül helyezték el a többi kutatási modell közé. Ahogy azt korábban az Opel egyik vezetője elárulta, az autó az ötajtós technikáját használja, de jelentősen más külsővel.
A háromajtósnál sokkal inkább a forma, mint a praktikum játszik szerepet a hátsó traktus kialakításánál. Ám nemcsak a formás far, hanem a sportosabb első lökhárítók, a LED-es nappali fény is megkülönbözteti az ötajtóstól. Ahogy a jelenlegi modellnél, a jövőben is lesz panoráma üvegtető, amely tágas érzetet és kiemelkedő kilátást biztosít az elöl ülőknek.
A motorkínálat követi az ötajtósét, így 1,4 és 1,6 literes szívó és turbós benzinmotorok, valamint 1,3, 1,7 és 2,0 literes dízelmotorok sorakoznak majd az árlistán. A kupéval egy időben mutatkozik be az Astra sportváltozata, az OPC is.
A járműbe 2,0 literes turbómotor kerül, amelynek teljesítménye eléri a 260 lóerőt, nyomatéka a 340 Nm-t. Így felülmúlja a Ford Focus ST-t és a VW Golf GTI-t. Az Astra OPC várhatóan 6,1 másodperc alatt megfutja a százas sprintet, végsebessége megközelíti a 250 km/órát.
Októberben a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé a háromajtós Astra, de nem ez lesz az egyetlen újdonság idén. Vélhetően még a nyár folyamán bemutatkozik a modell kombi kivitele is. Az Astra családot az egy-két éven belül elkészülő kabrió teszi teljessé.