Októberben a Párizsi Autószalonon tartja az új X3 bemutatóját a BMW. A szabadidő-autó második generációjára komoly feladat vár, meg kell ismételnie, illetve felül kell múlnia elődje sikerét, amelyből a 2003-as bemutatkozása óta hatszázezer darab kelt el.

Jelenleg az X3-ast már csak minimális álcázás mellett tesztelik, így elég jól látható, milyen is lesz a sorozatgyártású variáns, nagyon hasonló elődjéhez. Ezt egy belső BMW-s forrás is megerősítette a brit Autocar magazinnak, aki elmondta, egyértelműen az volt a tervezők célja, hogy már első pillantásra tudják az emberek, hogy ez egy X3-as.

Hosszabb, szélesebb, magasabb, mint eddig
Hosszabb, szélesebb, magasabb, mint eddig

Hosszabb, szélesebb, magasabb, mint eddig

Hosszabb, szélesebb, magasabb, mint eddig


Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az elődmodellre építkeztek volna, ez egy teljesen új autó, sokkal nagyobb. 83 milliméterrel hosszabb, 29 mm-rel szélesebb és 44 mm-rel magasabb. Könnyedén tervezhettek – kellett is – hosszabb autót a BMW-sek, hiszen az X5-ös is nyúlánkabb elődjénél és időközben megjelent az X1 is, amely az előző X3 méreteihez közelített. A tengelytávolsága 15 millimétert bővült, padlólemeze megegyezik az egy-két éven belül bemutatkozó új Hármaséval.

Bár az autó nagyobb, mint elődje, a modernebb gyártástechnológia és a könnyebb anyagok használatával sikerült elérni, hogy az alapmodell 25 kilóval könnyebb, mint eddig, amely forintosítható hasznot hoz a benzinkúton.

A külső méretnövekedése az utasok előnyére válik, a hátul ülőknek 20 milliméterrel nagyobb lábhely jut, miközben a csomagtartó 80 literrel bővül. A csomagokat így már 550 liternyi hely fogadja.

Hátul 2 centivel több hely jut a lábaknak

Hátul 2 centivel több hely jut a lábaknak

Hátul 2 centivel több hely jut a lábaknak


Az utastérben a BMW legfrissebb modelljeiben, így az X1-ben és az Ötösben látható formák, kapcsolók köszönnek vissza, megjelenik az elektronikus kézifék is. Emellett fontos lépés, hogy javítottak az anyagminőségen is.

Kezdetben négyféle motorral készül a BMW X3-as. Benzines oldalon a 270 lóerős, 3,0 literes motorral szerelt X3xDrive28i jelzésű, illetve a hasonló hengerűrtartalmú, de két turbóval is felszerelt X3 xDrive35i, 306 lóerős variánsok szerepelnek. Dízelből 2,0 és 3,0 literes hengerűrtartalmú kerül a szabadidő-autóba. Előbbi 184, utóbbi 245 lóerővel.

Természetesen a gyártás bővülésével újabb variánsok jelennek meg az összkerékhajtású kocsiból, így a több mint 200 lóerős, kettős feltöltésű, 2,0 literes dízel is a kínálat része lesz, de készül majd takarékosabb dízellel és más benzinmotorral is. 2010-re várható, hogy az autó hibrid hajtással is piacra kerül. Már az alapmodellbe is hatfokozatú, manuális váltó kerül, amely helyett kérhető nyolcfokozatú automata is, ennek érdekessége, hogy párosítható lesz Start&Stop rendszerrel, amely automatáknál nem megszokott.

Négyféle motorral indul a gyártás

Négyféle motorral indul a gyártás

Négyféle motorral indul a gyártás


Ahogy a BMW-nél szokás, az X3-as is számtalan kényelmi és biztonságtechnikai kütyüvel felszerelhető, távolságtartó, megállásra is képes tempomat mellett holttérfigyelő, head-up display, éjjellátó kamera, parkolássegéd stb. kerülhet a kocsiba. A hagyományos felfüggesztés helyett választható elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással is az X3, amely így az út- és sebességviszonyoknak megfelelően állítja a futómű karakterisztikáját.

Videón az új BMW X3: