Októberben a Párizsi Autószalonon tartja az új X3 bemutatóját a BMW. A szabadidő-autó második generációjára komoly feladat vár, meg kell ismételnie, illetve felül kell múlnia elődje sikerét, amelyből a 2003-as bemutatkozása óta hatszázezer darab kelt el.
Jelenleg az X3-ast már csak minimális álcázás mellett tesztelik, így elég jól látható, milyen is lesz a sorozatgyártású variáns, nagyon hasonló elődjéhez. Ezt egy belső BMW-s forrás is megerősítette a brit Autocar magazinnak, aki elmondta, egyértelműen az volt a tervezők célja, hogy már első pillantásra tudják az emberek, hogy ez egy X3-as.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az elődmodellre építkeztek volna, ez egy teljesen új autó, sokkal nagyobb. 83 milliméterrel hosszabb, 29 mm-rel szélesebb és 44 mm-rel magasabb. Könnyedén tervezhettek – kellett is – hosszabb autót a BMW-sek, hiszen az X5-ös is nyúlánkabb elődjénél és időközben megjelent az X1 is, amely az előző X3 méreteihez közelített. A tengelytávolsága 15 millimétert bővült, padlólemeze megegyezik az egy-két éven belül bemutatkozó új Hármaséval.
Bár az autó nagyobb, mint elődje, a modernebb gyártástechnológia és a könnyebb anyagok használatával sikerült elérni, hogy az alapmodell 25 kilóval könnyebb, mint eddig, amely forintosítható hasznot hoz a benzinkúton.
A külső méretnövekedése az utasok előnyére válik, a hátul ülőknek 20 milliméterrel nagyobb lábhely jut, miközben a csomagtartó 80 literrel bővül. A csomagokat így már 550 liternyi hely fogadja.
Az utastérben a BMW legfrissebb modelljeiben, így az X1-ben és az Ötösben látható formák, kapcsolók köszönnek vissza, megjelenik az elektronikus kézifék is. Emellett fontos lépés, hogy javítottak az anyagminőségen is.
Kezdetben négyféle motorral készül a BMW X3-as. Benzines oldalon a 270 lóerős, 3,0 literes motorral szerelt X3xDrive28i jelzésű, illetve a hasonló hengerűrtartalmú, de két turbóval is felszerelt X3 xDrive35i, 306 lóerős variánsok szerepelnek. Dízelből 2,0 és 3,0 literes hengerűrtartalmú kerül a szabadidő-autóba. Előbbi 184, utóbbi 245 lóerővel.
Természetesen a gyártás bővülésével újabb variánsok jelennek meg az összkerékhajtású kocsiból, így a több mint 200 lóerős, kettős feltöltésű, 2,0 literes dízel is a kínálat része lesz, de készül majd takarékosabb dízellel és más benzinmotorral is. 2010-re várható, hogy az autó hibrid hajtással is piacra kerül. Már az alapmodellbe is hatfokozatú, manuális váltó kerül, amely helyett kérhető nyolcfokozatú automata is, ennek érdekessége, hogy párosítható lesz Start&Stop rendszerrel, amely automatáknál nem megszokott.
Ahogy a BMW-nél szokás, az X3-as is számtalan kényelmi és biztonságtechnikai kütyüvel felszerelhető, távolságtartó, megállásra is képes tempomat mellett holttérfigyelő, head-up display, éjjellátó kamera, parkolássegéd stb. kerülhet a kocsiba. A hagyományos felfüggesztés helyett választható elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással is az X3, amely így az út- és sebességviszonyoknak megfelelően állítja a futómű karakterisztikáját.
Videón az új BMW X3: