Korábban a Renault kínálatában többféle nagyautó is szerepelt. A Safrane, illetve a VelSatis eltűnése után, aki a Lagunánál nagyobb autóra vágyott, az az Espace-t választhatta. A jövőben azonban ismét lesz méretes limuzin a francia autógyárnál, elkészült a Latitude.
Az új autó alapját a Renault dél-koreai leányvállalata, a Samsung Motors SM5 modellje adja. Lényegében ugyanarról az autóról van szó, minimális külső eltérésekkel. Az elegáns autó 4,89 méter hosszú, 1,83 m széles, míg a magassága egy centi híján másfél méter. Ezzel a Latitude 20 centivel hosszabb a Lagunánál, de hét centit ráígér az igencsak nyúlánk Mondeóra is.
Műszaki adatokról egyelőre semmit nem árultak el, így csak saját tapasztalatainkra hagyatkozva jósolunk. Az alapmodellbe 2,0 literes turbómotor kerülhet 205 lóerővel, amely mellett a másik benzines 3,5 V6-os lehet 240 lóerővel. Előbbibe hatfokozatú manuális váltó kerül, a másik hasonló, de automata váltóval párosítva. Természetesen dízel is készül, 2,0 literes hengerűrtartalommal, 180 lóerővel, illetve 3,0 literes 235 lóerővel. Itt is alapfelszereltség az automata az erősebbnél.
Ahogy a Laguna kupé esetében, itt is egyértelműen a tehetősebb ügyfelek megszerzése a cél, ennek megfelelően – a részletek kifejtése nélkül – megbízható működést, minőségi kidolgozottságot, nagyfokú kényelmet és innovációt ígér a Renault. Annyit azért lehet tudni, hogy háromzónás légkondicionáló, masszírozós vezetőülés és Bose hangrendszer is kerül a kocsiba.
Bár belső képet egyelőre nem közöltek az autóról, tekintve, hogy az SM5 utasterében a Renault elemeit használják, igen valószínű, hogy a Latitude is úgy fog kinézni.
Először a Moszkvai Autókiállításon mutatkozik be a Latitude, ami után ősszel az ázsiai, afrikai, mexikói piacokon megkezdik az értékesítést. Európában elsőként a Párizsi Autószalonon leplezik le októberben. Részleteket majd akkor árulnak el róla. A modell első számú ellenfele a Passat CC lehet, de ha igazán kiemelkedő autó lesz, az Audi A4 és BMW Hármas sorozattól is csábíthat el ügyfeleket.