Kisebb motorteljesítmény ugyanazért a pénzért. Elsőre nem tűnik jó üzletnek, az Audi mégis ezt kínálja az ügyfeleknek. Pénzügyi megfontolásból lebutított formában is elérhetővé válik az eddig 170 lóerős, 2,0 literes dízelmotor.  

A napokban megjelentek a 163 LE teljesítményű 2.0 TDI motorok, melyek alternatív megoldásként szolgálnak a 170 lóerős motorok mellett. Az új motor egyes országokban kedvezőbb adókategóriába esik, vagyis végül mégiscsak jobban járhat az ügyfél, aki ugyanannyit fizet a gyengébb motorral szerelt változatért, mint az erősebbért.  

Az új dízelmotor maximális nyomatéka 350 newtonméter, vagyis ugyanakkora, mint a 170 lóerősé. Elsőként az A4, A5, A6 és Q5 modellekben jelenik meg. Míg az A6-ban fokozatmentes multitronic váltóval kombinálva szerepel az új motor, a többi variánsban alapesetben hatfokozatú, manuális sebességváltó tartozik hozzá. 

7 lóerő mínusz, de a nyomaték marad
Hétfokozatú DSG.re cserélhető a manuális váltó

Hétfokozatú DSG.re cserélhető a manuális váltó

Hétfokozatú DSG.re cserélhető a manuális váltó


Az Audi A4 új variánsa a 0-tól 100 km/óráig tartó sprintet 8,3 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 230 kilométer/óra, átlagfogyasztása 5,1 liter. A 163 lovas A6 8,9 másodperc alatt gyorsul százra és egészen 225 km/óráig mehet. Átlagosan 5,7 liter üzemanyaggal is megelégszik.