Új motor kerül az Audi A8-ba. A luxuslimuzin V6-os, kompresszoros blokkal gazdagodik. A motor korábban már szerepelt az S4, illetve az A6 kínálatában. Az A8-ba az utóbbiban alkalmazott variáns kerül, amely 290 lóerőt és 420 Nm nyomatékot produkál. A 3,0 literes TFSI motorhoz összkerékhajtás és Tiptronic automata váltó társul.

Az új A8-alapmodell 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. A jármű átlagfogyasztása 9,1 liter a szabvány szerint vegyes üzemben.

Quattro-hajtással és automata váltóval
Quattro-hajtással és automata váltóval

Quattro-hajtással és automata váltóval

Quattro hajtással és automata váltóval


Eddig az A8 két dízel- és két benzinmotorral készült. Dízelből 3,0 literes V6-os és 4,2-es V8-as volt, 250, illetve 350 lóerős teljesítménnyel, míg benzinesből 4,2-es V8-as és 6,3 literes V12-es, előbbi 372, utóbbi 500 lóerő teljesítményt produkál.

Hamarosan érkeznek az A8 igazán takarékos változatai is, a 3,0 TDI-ből terveznek egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó. 2011-ben érkezik a luxusautó hibrid kivitele, amelyben várhatóan a tanulmányautóhoz hasonlóan 2,0 literes, benzines turbómotorhoz társítanak elektromost.