Rajtra kész a szupersportkocsi, amely minden részletében a Bugatti Veyron legyőzésére összpontosít. A Hennessey Venom első szériadarabját összeszerelték az amerikai gyártó brit üzemében, Silverstone közelében. A 1-es alvázszámú Venom az Egyesült Arab Emirátusokba kerül, ahol átadják új tulajdonosának.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Venom a Lotus Elise-en alapszik. Ugyanaz a fényszóró, szélvédő, ajtók, tető, műszerfal. A vázszerkezet egy része is a Lotustól érkezik, amelyhez azonban új első és hátsó segédvázszerkezetet terveztek. Egyedi futómű és fék kerül a Venomra, a karosszéria pedig itt karbonszálas műanyag.  

Míg a karosszéria részben angol, addig a motor igazi amerikai: LS9 V8 a Corvette ZR1-ből. Természetesen a gyári állapotánál itt többet tud, már az alapmodell is 725 lóerős, de a kompresszor két turbóra cserélése után 1000, illetve 1200 lóerős változat is rendelhető. A sebességváltó ugyanaz a hatfokozatú manuális szerkezet, amely a Ford GT-ben is van.

Kapható az 1200 lóerős öszvér 1
Kapható az 1200 lóerős öszvér 33


Miután a Hennessey Venom az Elise-hez hasonlóan nagyon könnyű, mindössze 1220 kilogramm, így nem meglepő módon 2,4 másodperc alatt képes elérni a százas tempót (1200 lóerős változat). Ami jobb, mint a Bugatti Veyron 2,6 másodperces ideje, hatodikban csúcsra járatva elvileg 440 km/óra is elérhető, amivel nemcsak a Veyron, de a jelenlegi leggyorsabb szériaautó, az SSC Ultimate Aero (410 km/óra) is lenyomható.

Ahhoz, hogy valamelyest uralható legyen a kétüléses jármű, programozható kipörgésgátlóval és állítható futóművel szerelik, de aktív aerodinamikai elemekkel is ellátják. A hátsó szárny nemcsak függőleges irányban állítható, de erős lassításkor fékszárnyként is működik.

Na de mibe is kerül ez? A Hennessey Venom csak 680 000 fontba, azaz 230 millió forintba kerül, ami tényleg CSAK, hiszen azért jelentősen olcsóbb a 300-360 millió forintos Bugatti Veyronnál. Mondjuk az F Astrában is használt indexkar ezen a szinten elég tróger.