Július elsején a Goodwood Sebesség fesztiválon leplezi le új modelljét az Alpina. A BMW-hez közelálló gyár B5 Bi-Turbo néven mutat be modellt. Egyelőre ennyit és egy vázlatot közölt az autóról a német cég.

Azonnal látható, hogy nem változik az Alpina felfogása, visszafogott karosszériaátalakítás hatalmas kerekekkel párosítva.

Minden bizonnyal ugyanaz a V8-as, biturbó motor kerül a B5-be, ami jelenleg az Ötös legerősebb variánsában (550i) is szerepel, de az Alpina B7 Bi-Turbóból is ismerős, illetve amelyhez hasonlót az előző B5-ben is alkalmaztak.

Természetesen kissé módosítva építi be a V8-ast az Alpina, így a 4,4 literes motor a gyári állapothoz képest 100 lóerővel erősebb, azaz 507 lóerős, akárcsak a korábbi M5-ösben, maximális nyomatéka 700 Nm.

Ellentétben a gyári modellel, ahol nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik a motorhoz, az Alpina hatsebességes sport automatával kombinálja. Ezzel az Ötös – következtetve a Hetesnél kisebb tömegből – nagyjából 4,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, végsebessége pedig 315 km/óra lehet.

507 lovas 4,4-es turbómotorral
Az elődből is volt

Az elődből is volt

Az elődből is volt


Mindez nem veszélyezteti a BMW érdekeit sem, bár a jövőre várható, új M5-ösbe is a 4,4 literes motor egy variánsa kerül, de jóval komolyabb kivitelben. 580 lóerős teljesítményről és 720 Nm nyomatékról pletykálnak.

Ahogy korábban az új Alpina B5 Bi-Turbo sem csak szedán, de kombi kivitelben is elérhető lesz.