Útban a győzelem felé

Portugáliában a szuperspeciálon jól mentek a Fordok

Portugáliában a szuperspeciálon jól mentek a Fordok

Egy kivétellel Sebastien Loeb és a Citroën nyerte az összes aszfaltos versenyt 2004 óta a rali-világbajnokságon, a Fordnak nem termett babér. A 2006-os Monte Carlo-rali a kivétel, ahol Marcus Grönholm megelőzte az akkor éppen privát francia alakulatot.

A Ford csapat vezetője, Malcolm Wilson a wrc.com-nak úgy nyilatkozott, hogy a csapatuk most minden erejével arra összpontosít, hogy megtörje a Citroënek fölényét aszfalton. Ez kulcskérdés lehet a bajnokság tekintetében, hiszen az évad hátralévő részében négy aszfaltos verseny is lesz.

Nem mellékes, hogy a Citroën második versenyzője, Dani Sordo is aszfaltspecialista, míg a Ford pilótái, Mikko Hirvonen és Jari Matti Latvala a murvát kedvelik.

Éppen ezért a Ford első számú raliversenyzője, Mikko Hirvonen ezen a hétvégén Szerbiában a helyi bajnokságban versenyez, hogy felkészüljön a következő versenyre, amely a Bulgár-rali lesz, aszfalton.

Álomra hajt a Ford 14

„Abban a reményben dolgozunk, hogy az elvégzett munka közelebb visz minket a Citroënhez aszfalton” – mondta Malcolm Wilson. „Nézzük meg, mi történt Portugáliában a szuperspeciálon. Mikor nyertünk mi valaha aszfaltos szuperspeciált? Mindig is úgy éreztük, hogy murván lehetünk versenyképesek, de azt mondtuk: találjunk egy extra fokozatot aszfalton. Ezért vagyunk most itt.”

Wilson azt is elárulta, hogy a hétvégi futam az útviszonyok tekintetében is felkészülést jelent a Bulgár versenyre. „Úgy tudjuk, hogy vegyes az útfelület Bulgáriában. Az egyik nap elég rossz minőségű, sok úthibával, míg a második nap simább – ez majdnem ugyanolyan, mint amilyeneken Mikko Szerbiában vezet majd.”

De ki tudja, hogy ez elég lesz-e? Mikko Hirvonen tavaly mindössze egyetlen ponttal maradt el a világbajnoki címtől, de még soha nem nyert versenyt aszfalton. „Megpróbálunk valami újat találni az autóban. Remélem, hogy találunk egy kis pluszsebességet és akkor harcolhatnánk a dobogóért. Persze a győzelemről álmodunk – de nem is tudom, az azért kissé túl optimista várakozás lenne.”

Álomra hajt a Ford 15

Nem most először készül az év négy aszfaltos versenyére a finn pilóta, a múlt hónapban is tesztelt már három napot Nagy-Britanniában – igaz, Fiestával -, de rajthoz állt és megnyerte az IRC sorozat Monte Carló-i versenyét az év elején.

„A korábban az autóban töltött idő is segít és biztos vagyok benne, hogy a szerb verseny is jót tesz majd. Azt követően újabb teszt következik, négy napot Spanyolországban is megyünk aszfalton. Egyértelműen azzal foglalkozunk, hogy találjunk valamit aszfaltra” – folytatta Hirvonen.