Nyugat-Ausztriában történt a baleset
Nyugat-Ausztriában történt a baleset
Fotó megosztása:
Franciaország lett volna a cél
Franciaország lett volna a cél
Fotó megosztása:
Ha nem sikerül visszaemelni a vagonokat a sínre, szét kell vágni őket
Ha nem sikerül visszaemelni a vagonokat a sínre, szét kell vágni őket
Fotó megosztása:
Fékhiba okozta a balesetet
Fékhiba okozta a balesetet
Fotó megosztása:
548 méteres volt a szerelvény
548 méteres volt a szerelvény
Fotó megosztása:
60 helyett 120-szal érkezett a tehervonat a kanyarba
60 helyett 120-szal érkezett a tehervonat a kanyarba
Fotó megosztása:
Több napig tart a pálya helyreállítása
Több napig tart a pálya helyreállítása
Fotó megosztása:
Elképesztő a pusztítás
Elképesztő a pusztítás
Fotó megosztása:
Csendélet lökhárítóval
Csendélet lökhárítóval
Fotó megosztása:
Ezen a kocsin még menthetőek az autók
Ezen a kocsin még menthetőek az autók
Fotó megosztása:
A bordó gombóc egy Sandero volt
A bordó gombóc egy Sandero volt
Fotó megosztása:
Összesen 300 autó volt a tehervonaton
Összesen 300 autó volt a tehervonaton
Fotó megosztása:
Három méterre volt csak egy lakóház
Három méterre volt csak egy lakóház
Fotó megosztása:
Nem sok maradt belőlük
Nem sok maradt belőlük
Fotó megosztása:
Többnyire Sanderók sérültek meg a vasúti szerencsétlenségben, de voltak Dusterek és Vanek is a rakományban
Többnyire Sanderók sérültek meg a vasúti szerencsétlenségben, de voltak Dusterek és Vanek is a rakományban
Fotó megosztása:
Fékhiba okozta a balesetet
Fékhiba okozta a balesetet
Kisiklott és felborult egy 777 tonnás vasúti szerelvény Ausztriában.
Nem sokon múlt a tragédia
Az előírt hatvan helyett 120 km/órás sebességgel érkezett a kanyarba a tehervonat, ezzel a sebességgel az 548 méteres szerelvény nem tudta bevenni a kanyart.
Csak a szerencsén múlt, hogy az acélkígyó kisiklása nem okozott tragédiát: a vonat három méterre állt meg egy lakóháztól.
Szétszóródott Daciák
Összesen 300 autó volt a tehervonaton
Összesen 300 autó volt a tehervonaton
A baleset nem emberi mulasztás, hanem fékhiba miatt történt – közölte az OBB, az osztrák államvasút. A szerelvény hátsó kocsijain hibásodott meg a fék, a balesetben a mozdonyvezető megsérült. A vizsgálatot segítheti a vonaton lévő fekete doboz adatainak kiértékelése.
Az autókat a romániai Mioveni, a Dacia gyár közelében rakodták a szerelvényre, a cél Franciaország lett volna. A sérült autók között több Sanderót és néhány Dustert is találtunk. Összesen mintegy 300 Dacia volt a vasúti kocsikon.
A helyreállítás során először az autókat emelik kis darukkal a pálya mellől, a következő feladat a vagonokat visszaemelni a pályára. Ha ez nem lehetséges, akkor szét kell vágni őket.