A verseny kiváló felkészülést jelentett a július kilencedikén kezdődő Bulgár-ralira, hiszen az útviszonyok hasonlóak. A verseny teljes távja 675 kilométer volt, amiből 230 kilométer volt a gyorsasági szakaszok hossza, így ez sem volt olyan messze a világbajnokság színvonalától.
Hirvonen simán nyerte a kétnapos versenyt, miután mind a 17 gyorsasági szakaszon a leggyorsabb volt. (Eredetileg 18 szakasz volt, egyet a komoly vihar és jégeső miatt töröltek.) Persze ez el is várható, egyfelől a vezetési képességei, másfelől a technikai fölény miatt is, hiszen még másik WRC sem volt a mezőnyben, nemhogy gyári autó.
A Mitsubishi Lancert hajtó Petar Gioszew több mint 7 perccel volt lassabb a második helyen, a harmadik már kilenc percnél is többet kapott.
„Több, mint nyolc hónapja, hogy a világbajnokság utolsó aszfaltos versenye volt, így Szerbia arról is szólt, hogy letisztítsuk a rozsdát és megtaláljuk a megfelelő tempót a Focus RS WRC kormánya mögött ezen a talajon” – mondta Hirvonen. „Az időjárás az első körben borzasztó volt, lehetetlen volt megjósolni, hogy milyen beállítás vagy gumi lenne megfelelő a változó feltételekhez. De ez megtörténhet a WRC-ben is, szóval jó tapasztalatot jelent, hogy miként is kell vezetni ilyen körülmények között.”
„Másnap már száraz volt és többet tudtunk dolgozni a hagyományos tesztelésnek megfelelően. Kipróbáltunk néhány módosítást az autón, amiket majd Spanyolországban is tesztelünk. A verseny tökéletes volt arra, hogy felkészüljünk a közelgő aszfaltos futamokra” – tette hozzá az északi pilóta.
2010 Szerbia-rali végeredménye:
1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN) Ford Focus RS WRC 09 2:00.27,8
2. Petar Gioszev/Dimitar Spasov (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX +7.39,0
3. Marco Tempestini/Dorin Pulpea (I/RO) Peugeot 207 S2000 +9.34,5
4. Dimitar Iliev/Janaki Janakijev (BG) Skoda Fabia S2000 +9.48,8
5. Vladan Petrović/Srdjan Kondić (SRB) Subaru Impreza WRX STI N11 +10.56,4
6. Krum Donchev/Petar Jordanov (BG) Peugeot 207 S2000 +17.30,7
Videók a versenyről:
A Ford csapat már Spanyolországban van, ahol folytatják a munkát. A teszten már a csapat másik versenyzője, Jari-Matti Latvala is autóba ül. Hirvonen ma még Angliában Rob Wilsontól, a hosszú távú versenyek specialistájától tanulja az aszfaltos versenyzés trükkjeit egy utcai autóval.