Májusban 8,6%-kal csökkent Európa-szerte az újautó-eladások száma a tavalyi év azonos időszakához képest, mely visszaesés elsősorban a német piac elhúzódó gyengélkedésének köszönhető. Az első 5 hónap eredménye mindössze 2,9%-kal múlja felül a tavalyi év azonos időszakának számait, mely növekmény azonban hónapról hónapra csökken.
Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az eurózónában kialakult általános vásárlói bizalom megingása miatt. A brit piacon 22 százalékkal nőtt az új autók száma az első öt hónapban és elérte a 913 436 darabot. Spanyolországban 43,9 százalékos volt a növekedés, az új autók száma 483 763 volt január-májusban.
A közlemény szerint a Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, amely májusban 35,1 százalékkal kevesebb újautó-értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor.
A Renault-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis májusban megszerezte a második helyet, megelőzve ezzel a Fordot, éves szinten pedig mindössze 13 ezer darabra csökkent az eladási különbség a két márka között.
Európa legjobbjai: | Darab* |
1. Volkswagen | 680 626 |
2. Ford | 532 615 |
3. Renault | 518 931 |
4. Peugeot | 458 002 |
5. Opel | 419 018 |
6. Fiat | 407 648 |
7. Citroën | 381 158 |
Az európai autóeladások a 2010. január-május időszakban.