Megismételve tavalyi sikerét, idén is a Volkswagen 1,4 TSI TwinCharger motorja nyerte a Nemzetközi Év Motor választás fődíját. Az 1,4 literes motor a kompresszor és a turbófeltöltő párhuzamos használatával 180 lóerős teljesítményre képes, ugyanakkor a DSG sebességváltóval kombinálva átlagfogyasztása csak 6,2 liter. Jelenleg a Volkswagen modelljei mellett a SEAT és a Škoda egyes járműveiben is szerepel.
Duplázására már kétszer is volt példa a 12 éve létrehozott díj történetében. 2005-ben és 2006-ban a BMW M5-be szerelt V10-es motorja nyert, míg 2007-ben és 2008-ban a bajorok 3,0 literes, turbós benzinese vitte el az első helyet.
A tavalyi négypontos előnnyel szemben idén 19 ponttal nyert a VW-motor. Most 384 pontot szerzett a 72 újságíróból álló zsűritől. A második helyen idén is a BMW 3,0 literes motorja végzett. A Mercedes AMG 6,2 literes, V8-as motorja 258 ponttal zárt a harmadik helyen, mögötte további két BMW-motor sorakozik.
A két dobogósnak sincs oka panaszra, a hengerűrtartalom szerinti kategóriájukban a legjobbnak választották azokat, az AMG motorja pedig a legjobb teljesítményért járó díjat is besöpörte. A BMW összesen négy kategóriában bizonyult a legjobbnak idén.
Az elmúlt egy évben 66 új motor jelent meg a piacokon, melyek közül a nemzetközi zsűri a Fiat 1,4-es, turbós motorját találta a legjobbnak. A többek között az Alfa Mito és Giulietta modellekben használt MultiAir benzinmotor váltózó szelepvezérlésének köszönhetően a nagyobb nyomaték mellé kisebb fogyasztást biztosít, ami elnyerte a 35 országból szavazó újságírók tetszését.
Nemzetközi Év Motorja 2010:
1. Volkswagen 1,4 TSI 384 pont
2. BMW 3,0 DI Twin Turbo, 365
3. Mercedes-AMG 6,2-litre, 258
4. BMW 2,0 Twin Turbo (dízel), 218
5. BMW M 4-litre V8, 169
6. Audi 2,5 turbó, 155
7. BMW-PSA 1,6 turbó, 153
8. Toyota 1,0, 98
Fiat 1,4-litre MultiAir Turbo
Az év zöld motorja:
Toyota hibrid 1,8
A legjobb teljesítményű motor:
Mercedes-AMG 6,2
A legjobb 1,0 liter hengerűrtartalom alatti motor:
Toyota 1,0
A legjobb 1,0-1,4 közötti motor:
Volkswagen 1,4 TSI TwinCharger
A legjobb 1,4-1,8 közötti motor:
BMW-PSA 1,6 Turbo
A legjobb 1,8-2,0 közötti motor:
BMW 2,0 Twin Turbo Diesel
A legjobb 2,0-2,5 közötti motor:
Audi 2,5 turbó
A legjobb 2,5-3,0 közötti motor:
BMW 3,0 DI Twin Turbo
A legjobb 3,0-4,0 közötti motor:
BMW 4,0 V8
A legjobb 4,0 liter feletti motor:
Mercedes-AMG 6,2