Végre megvalósul az a terv, amelyről már 2008 óta hallani: az Abarth, a Fiat sportos márkája sportkocsit épít. Antonio Labate, az Abarth értékesítési és marketingvezetője az Autocar magazinnak elárulta, hogy két éven belül bemutatják a kocsit, majd hozzátette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Lotust nem vonják be a jármű fejlesztésébe, illetve nem kerülnek az autóba a brit márka modelljeiből származó alkatrészek. Önálló modell lesz.

Panda másként
Elöl lesz a motor

Elöl lesz a motor

Elöl lesz a motor


„A márka remekül áll, így bizonyosan bevezetjük a piacra az önálló Abarth kupét a következő két évben” – mondta Labate, aki utalt rá, hogy az autó szigorúan kétüléses lehet.

Korábban is volt a Fiatnak hasonló modellje, a Bertone stúdióval közösen készítették az X1/9-es sportkocsit. Míg az középmotoros és hátsókerék-hajtású volt, az új Abarth sportkocsi a pletykák szerint sokkal kommerszebb kialakítású lehet.

A Fiat kisautóitól örökölné padlólemezét, hajtását és motorjait is. Az elsőkerék-hajtású járműbe 1,4-es turbómotor kerülhet, amely akár 190 lóerős teljesítményt produkálna. Az autó üresen egy tonnánál könnyebb lenne, így kiemelkedően izgalmas menetteljesítmények várnak az utasokra.

X1/99 2005-ből

X1/99 2005-ből

X1/99 2005-ből


Bár Labate kupéról beszélt, könnyedén elképzelhető, hogy az autó nyitható tetős lenne, persze nem vászontetővel, hanem a Renault Twingo CC-nél látott megoldással vagy egy egyszerű targatetővel.

Nem is kell nagyon erőlködnünk, hogy elképzeljük, milyen lehet a kocsi, hiszen a Fiat segítségével az Európai Formatervező Intézetben már korábban készült néhány vázlat. Az Abarth SS-nek hívott tervben 3,55 méter hosszú, ugyanakkor csak 1,2 méter magas karosszéria szerepelt.