Megérkeztek az első hivatalos képek a megújult Ford Mondeóról. Újdonságot nem mutat, hiszen február elején már láthattuk álcázatlanul a kocsit.
Már tudhatjuk, hogy a Ford nagyautójára új hűtőmaszk kerül, de teljesen átalakul a lökhárító és más a visszapillantó is. Megváltozik a Mondeón a hűtőnyílás, a ködlámpák, de ami a legfeltűnőbb, hogy opcióként megjelenik a LED-es nappali menetfény. Hátul kissé átformálták a lökhárítót és LED-esre váltották a lámpákat, illetve több a krómdíszítés a karosszérián.
Belül a középkonzolt rajzolták át a formatervezők, de változott az ajtók borítása is. A felfrissült modellekben az utastér-világítást is LED-ek biztosítják, új a hifi és a navigációs rendszer is. Persze a kárpitkínálat is megváltozott.
Azt már tudjuk néhány hónapja, hogy a Mondeóba bekerül a Ford új turbófeltöltéses, 203 lóerős, 2,0 literes EcoBoost SCTi benzinmotorja, most azonban kiderült, ennek lesz 240 lóerős variánsa is.
Márciusban bemutatkoztak az átdolgozott dízelmotorok is, azóta a 2,0 literes motor 115, 140, valamint 163 lóerős változatokban kerül a Mondeóba. Ám a külső megújításával új csúcsdízellel gazdagszik a Ford legnagyobb európai személyautója. Az átalakított 2,2 literes TDCi teljesítménye 200 lóerő.
Ám nemcsak a teljesítményre gyúr a Mondeo, de készül új ECOnetic kiegészítés is. A bármely motorhoz elérhető csomagban szereplő Eco mód segíti a vezetőt, hogy takarékosan vezessen, ugyanakkor aktív hűtőnyílással is felszerelik a kocsit, ha nincs szükség rá, a rendszer bezárja a rostélyokat, csökkentve a légellenállást. Emellett fékenergia-visszatápláló rendszer is van az ECOnetic modellekben, amely lassításkor tölti az akkumulátort.
Számos új biztonságtechnikai megoldással is gazdagodik a Mondeo. Sávtartó, a vezető álmosságára figyelmeztető, holttérfigyelő rendszerek teszik biztonságosabbá a haladást, de kérhető tolatókamera, sebességkorlátozó is.
Az új Ford Mondeo augusztusban mutatkozik be a Moszkvai Autókiállításon és ősz végén kerül a kereskedőkhöz.