A kutatócsoport elemzése szerint a nagy engedmények a német autópiac gyengeségére utalnak, és ez a tendencia a következő hónapokban folytatódni fog: az autócsere-program megszűnésével változatlanul lanyha lesz a kereslet az új autók iránt, ezért további kedvezményekkel lehet számolni.
A roncsprémium nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a német autópiac a tavalyi első félévben a válság ellenére robbanásszerűen bővült. Tavaly júniusban 427 ezer új kocsi kapott rendszámot, ez a legnagyobb szám a Németország újraegyesítése óta eltelt valamennyi június hónap közül. Idén júniusban azonban az egyetem számításai szerint 249 700 új autó értékesítése várható.
Ebben a harcban az nyer, akinek van elég tőkéje, hogy autóit olcsón adja. A Ford európai vezetése korábban úgy nyilatkozott, nem fognak mindent beáldozni, hogy megtartsák a piacrészesedésüket, utalva a Volkswagenre, amely hatalmas pénztartalékainak birtokában akciós áron kínálja autóit.
Forrás: MTI