Októberben befejeződik az elsőgenerációs – újkori – Škoda Octavia gyártása. A jármű volt az első saját fejlesztésű modellje a cseh autógyárnak, miután azt 1989-ben felvásárolta a Volkswagen-csoport.
Az előkészületek már 1992-ben, az első tanulmánnyal megkezdődtek, a nagyközönség előtt pedig 1996-ban mutatkozhatott be az új Octavia. Két évvel később a kombi, majd az összkerékhajtású kivitele is megjelent. Az autóból különösen sportos RS változat is született.
2000-ben jelent meg a ráncfelvarráson átesett, továbbfejlesztett változat, amely Octavia Tour néven a mai napig készül, annak ellenére, hogy a Škoda Octavia második generációja 2004 februárjában bemutatkozott. Hazánkban egészen 2009-ig, a második generáció felfrissített változatának megjelenéséig árulták.
A legnagyobb cseh autógyártó napjainkig világszerte több mint kétmillió példányt értékesített Škoda Octavia sorozatából, ebből 1,4 millió az első generációs modell. Tavaly összesen 160 ezer Octavia készült, ebből 32 ezer volt a Tour modell. Nem marad olcsó autó nélkül a Škoda, már dolgoznak egy új modellen.
A Škoda jelenlegi legsikeresebb modelljének elődje pontosan ötven esztendeje gördült ki a Mladá Boleslav-i gyárból. A Spartak néven ismert Škoda 440 utóda, az első Octavia 1959-ben került sorozatgyártásba. Neve igen egyszerűen adódott:
„Új személyautónk új nevet is kapott. Škoda Octaviaként kerül forgalomba, mivel nemzeti iparunk nyolcadik képviselőjeként jelenhet meg” – olvasható az akkori vállalati újság, a Ventil 1959. január 6-i számában.