430 LE és 430 Nm
19 másodperc alatt alakul át

19 másodperc alatt alakul át

19 másodperc alatt alakul át


Már jó ideje sejthető volt, hogy az Audi R8 Spyder sem csupán V10-es motorral lesz kapható, miután a kupéból is létezik V8-as. A német gyár el is készítette a kocsit, amely ősszel kerül a kereskedésekbe.

A vászontetős sportkocsiba kupé testvéréhez hasonlóan 4,2 literes motor kerül, ám azzal ellentétben nem 420, hanem 430 lóerős. A V8-as maximális nyomatéka 430 Nm. A legújabb R8-ashoz alaphelyzetben hatfokozatú manuális sebességváltó jár, de az úgynevezett R tronic, szekvenciális sebességváltó is elérhető, az állandó összkerékhajtás széria. Hangolása igazán sportos, hiszen alaphelyzetben a nyomaték 85 százaléka jut a hátsó kerekeknek.

Álló helyzetből 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a kétüléses gép, végsebessége pedig 299 km/óra. Ez persze bőven sok, de némi presztízsveszteséget mindenképpen jelent, hogy nem lépi át a 300-at, ahogy több R8 változat. Kézi váltóval átlagosan 14,9 litert fogyaszt, a félautomatával egy literrel kevesebbel beéri.

Az új R8 Spyder is alumíniumvázra épül, amelyre itt is alumíniumból készülnek a karosszériaelemek, amelyeket szénszálas műanyagból lévő alkatrészek egészítenek ki. A vászontető mindössze 42 kilót nyom, nyitása és zárása elektronikus, mindössze 19 másodpercig tart és 50 km/óráig menetközben is történhet. Fényszórója teljes egészében LED világítóegységekből áll. A tompított és a távolsági fényt, valamint a nappali világítást és az irányjelző funkcióját egyaránt világító diódák szolgáltatják. Az autót bukócsövekkel is ellátják, amelyek 0,2 másodperc alatt előbújnak az ülések mögül borulás esetén.

Az R8 Spyder már rendelhető Németországban, 121 ezer eurós áron. Az első ügyfeleknek ősszel adják át a kocsit.