A jövő a repülő autóké, erről sokan meg vannak győződve. De már nem is kell annyira messzire tekintenünk, miután az Egyesült Államok légügyi hatósága engedélyt adott a Terrafugia Transition jármű közlekedésére.
A furcsa jármű a besorolása szerint közúti közlekedésre alkalmas repülő, de nevezhetjük repülő autónak is. Formája alapján egyébként inkább repülő. Ez lehet az első kereskedelmi repülő autó.
A hatóság a könnyű sportrepülők közé sorolta, annak ellenére, hogy 55 kilóval meghaladja a kategória 600 kilós felső súlyhatárát (terhelten). A tervezők nem tudták ugyanis a repülőknél amúgy nem alkalmazott biztonsági elemek, mint a légzsák, a bukócső, a gyűrődőzónák alkalmazása mellett tartani az előírt tömeget.
Ez a besorolás azért volt fontos, mert így sokkal több vevőt szerezhetnek, hiszen ezzel mindössze 20 repült óra után kaphat rá vezetői engedélyt a pilóta. A jármű átalakítása egészen egyszerű, miután szárnyait gombnyomásra fél perc alatt felhajtja.
Közúton a Transition elsőkerék-hajtású járműként halad, mozgatásáról ugyanaz a 100 lóerős Rotax motor gondoskodik, amely a levegőben a hátul elhelyezett légcsavart forgatja. Hagyományos benzinnel üzemel. Közúton maximális sebessége 105 km/óra, de a levegőben 185 km/órás sebességgel haladhat. Egyetlen tankkal 700 kilométert képes megtenni a levegőben, a földön 970 km-re juthat. A kétszemélyes gép 200 kg súlyt vihet. A felszálláshoz 500 méteres pálya kell.
Persze ez sem lesz egyelőre a mindennapok használati eszköze, tekintve, hogy az ára 194 ezer dollár (45,2 millió forint), ugyanakkor 70-en már befizették a megrendeléshez szükséges 10 000 dolláros (2,3 millió forint) előleget.