Az AvtoVAZ orosz autógyártó 77 százalékkal növelte júniusi eladásait éves szinten. A siker elsősorban a roncsprémium programnak köszönhető, illetve a gazdasági növekedés hatására is élénkült a kereslet.

Oroszországban március 8-án indult a roncsprémium program a belföldi autóipar fellendítése céljából. Aki tízéves, vagy annál idősebb autóját leadja a roncstelepen, az 1200 eurónak megfelelő összeget kap új gépkocsi vásárlására.

A programra, amely 2010. november 1-ig tart, 270 millió eurónak megfelelő összeget szán a kormányzat. A gépkocsi kora mellett a másik feltétel, hogy csak orosz gyártmányú autót lehet vásárolni. Májusban az AvtoVAZ 62 százalékkal növelte új autóinak az eladását.

A Ladát is gyártó AvtoVAZ-ban 25 százalékos részesedése van a francia Renault vállalatnak.