6 perc 47 másodperc alatt teljesített egy kört a Nürburgring 20,83 kilométeres nagykörén a Pagani Zonda R, s ezzel megelőzve a Ferrrai 599XX-et és a Radical SR8 LM-et is új rekordot állított fel.
Anélkül, hogy lesajnálnák a csodás olasz autó képességeit, ez is csak egy marketingfogás. Hiszen milyen rekordot is tudhat magáénak? Még a Nordschleife rekordjaival foglalkozó oldalak sem tudták hova tenni a kocsit.
Ez ugyanis nem utcai autó, de nem is versenyautó, hanem egy, csak versenypályán használható valami, akárcsak az 599XX. Vagyis ez az idő csak arra jó, hogy az ilyen autóra fogékony ügyfeleket meggyőzze, a Zonda R jobb vétel, mint a Ferrari 599XX (6:58).
Az utcai autók között továbbra is a Radical tartja a rekordot. Ellentétben ugyanis a másik két autóval, a Radical rendszámmal rendelkezik. A tavaly augusztusban felállított rekordra nem tréleren, hanem lábon érkezett a kocsi Angliából, majd ahogy jött, új csúcsot repesztett, megverve egy korábbi Radical variánst. Persze a Radical is inkább versenyautó, de ha akarjuk, mehetünk vele a Tescóba.
Ugyanakkor bár hasonlít a normál Zondákra, az R mindössze azok alkatrészeinek 10 százalékát örökölte. Teljesen új vázat és karosszériát építettek hozzá, a szénszálas technológia alkalmazásának hála, az autó tömege csekély.
Ebben is az AMG-től származó motor dolgozik, de nem az utcaiaktól megszokott 7,3 literes, hanem a Mercedes CLK-GTR-nél is alkalmazott 6,0 literes. Valódi gyári versenymotor került a gépbe, amihez hatfokozatú szekvenciális váltó tartozik. Teljesítménye 750 lóerő, maximális nyomatéka 710 Nm. Talán nem meglepő, hogy 2,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 350 km/óra feletti. Nem piskóta a szörnyeteg ára sem, Horacio Pagani 1,4 millió eurót, azaz 401 millió forintot számláz a vevőknek minden egyes autó után.
Összességében a Zonda R-t a versenyautókhoz illik mérni, ott azonban még van hova fejlődni: 1983-ban Stefan Bellof egy Porsche 956-ossal 6 perc 11 másodperc alatt megtett egy kört. A Zonda legdurvább utcai variánsa, az F Clubsport 7:24-et tud.