A Volvo bemutatta a S60 második karosszériaváltozatát, a lépcsőshátú után elkészült a kombi kivitel is. Igazi újdonság a V60, hiszen a korábbi S60-ból nem létezett ilyen változat. Ezzel háromtagúvá bővült a Volvo kombikínálata, hiszen ott a V50 és a V70, de ide sorolható az XC70 is.
Az autó megőrizte az S60 lendületes formavilágát, de azt még több hellyel és praktikummal társítva. Az autó orra tökéletesen egyezik a szedánéval, míg hátul inkább az XC60 formavilága köszön vissza. A tervezők szerették volna az S60-nál is előnyben részesített kupés vonal hangsúlyozását, ezért hátul már igazán szűkek az oldalsó ablakok.
Az autó csomagtartója 430 literes, amely az ülések 40:20:40 arányú ledöntésével bővíthető, a fejtámlák maradhatnak a helyükön villanymotorral besüllyeszthetők. Gondolva a gyermekes családokra, a hátsó ülésekben a két szélső helyen kipattintható ülésmagasítót is elhelyeztek.
Különösen széles motorkínálattal készül az új kombi, hiszen 115-től 304 lóerőig lehet válogatni a motorok közül. Dízelből három készül, 2,4 literes 205 lóerővel, 2,0 literes 163 lóerővel és 1,6-os 115 lóerővel. Emellett öt benzines közül lehet csemegézni, az 1,6-os turbó 150, illetve 180 lóerővel, 2,0 literes turbó 203, illetve 240 lóerővel.
A csúcsmodell 3,0 literes turbós 304 lóerővel és 440 Nm-rel. Ezzel a V60 6,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára, míg végsebessége 250 km/óra. A T6 néven futó modellhez szériában jár az összkerékhajtás, amely más motorokhoz is elérhető, de felárért.
Ahogy az S60, úgy a V60 is kétféle futóművel készül, az európai vevők sportosabb hangolásút kapnak, míg a többi országban kényelmesebb alapbeállítás jár a kocsihoz, amit az eltérő lengéscsillapítók és segédalvázak alkalmazásával érnek el. Ugyanakkor a kombi beállításai minden tekintetben eltérőek az S60-étól.
Ezenfelül mindegyik V60-hoz elérhető a Four-C elektronikusan vezérelt aktív futómű, amely szintén más alapbeállítással kerül be, ahogy az összkerékhajtáson is változtattak a kombi számára.
Az autót továbbfejlesztett stabilitás-ellenőrző rendszerrel szerelik, amely például már nagyon korái stádiumban képes észlelni és megakadályozni egy esetleges borulást. Bár a dinamikus kanyarvétel támogatásán dolgozik a kanyartapadás vezérlő, szintén az ESP-n alapszik. Gyorsabb kanyarvételnél az ívbelső kereket fékezi a rendszer, ezzel a külső jobban tapadó kerekekhez irányítva a nyomatékot.
Természetesen ebben a modellben is szerepel a gyalogosgázolást megelőző rendszer, amely a baleset megelőzése érdekében 35 km/óráig magától is fékez. 30 km/óra felett működik viszont a ráfutásos baleseteket megelőző City Safety rendszer, amely szintén magától fékez.
Évente 50 000 V60-ast szeretne eladni a Volvo, ezek 90 százaléka európai vevőkhöz kerül majd. Az autó Svédországban, Torslandában készül. Az első autókat 2010 őszén kapják meg a vevők.