2011-ben érkezik a Citroen DS3 WRC, amely az utóbbi két évben konstruktőri világbajnoki címet nyerő C4 WRC-t váltja. Tekintve, hogy a Citroën nagyon ritkán értékesít WRC-t, így biztosan kevesek élménye lesz egy ideig az új raliautó. Ám elkészült a DS3 egyszerűbb, az utcai autón alapuló rali kivitele, az R3T kategóriának megfelelő DS3 R3.
Ebben a WRC-hez hasonlóan 1,6-os turbómotor lapul, de nem teljesen egyedi konstrukció, hanem az utcai variánséra építve. Teljesítménye 210 lóerő, maximális nyomatéka 350 Nm, amit az előírt 29 mm-es szűkítő mellett speciális dugattyúk, hajtókarok, vezérműtengelyek alkalmazása mellett hoz.
Ellentétben a WRC négykerék-hajtásával, itt csak az első kerekeknek jut a nyomatékból, amit hatfokozatú, elektronikus vezérlésű szekvenciális sebességváltó közvetít a motortól. A Citroën szerint a kormányról vezérelt sebességváltóval kétszer gyorsabban lehet kapcsolni, mint a hagyományos kézi váltóval. A gyors kanyarvételt a ZF önzáró differenciálműve segíti.
Nemcsak az erőátvitel, de a futómű is verseny technika, az első és hátsó futómű is számtalan beállítást kínál, hogy az eltérő útviszonyokon is gyors és irányítható legyen a DS3. A lassításról versenyfékek gondoskodnak, elöl 300 milliméteres féktárcsákkal.
Persze az autó biztonsági átalakítása is megtörténik, 45 méternyi csőből formázott védőketrec óvja a versenyzőket, speciális üzemanyagtank, tűzoltó rendszer és elektromos megszakító pedig az autót.
Az R3 nemcsak komplett versenyautóként, de csomagban is elérhető, így akár otthon is átalakítható az utcai DS3 versenyautóvá, ehhez nagyjából 500 alkatrészt kell kicserélni. A Citroën ígérete szerint a versenyautó elérhető áron lesz kapható.