A Citroën hatszoros világbajnoka 2004 óta egy kivétellel az összes aszfaltos vb-futamot megnyerte, így a most kezdődő Bulgár-rali első számú esélyese. Räikkönen pedig mindössze hatodik világbajnoki versenyén indul a Citroën C4 WRC-vel.
„Sokkal magabiztosabb aszfalton, ez biztos” – mondta Kaj Lindström, Räikkönen navigátora a wrc.com-nak a pilótáról. „Az elején volt egy kis késés, amitől kihűltek a gumijaink az első menet előtt, de utána már jobban alakultak a dolgok. Remekül ment a verseny előtti teszten is és remek időket futott itt is, szóval izgatottan várom ezt a ralit.”
„Kétségtelenül nagyon gyors aszfalton” – értékelte a 2007-es F1-világbajnokot Sebastian Loeb. „Azt hiszem, az lesz számára a legnehezebb, hogy az első körben gyors legyen – azután, hogy csak kétszer mehettünk a szakaszokon, a pályabejárás során. De ma az első menetben is jól ment, szóval érdekes lesz holnap.”
Räikkönen 1,1 másodperccel volt lassabb a 2,65 kilométeres szakaszon, mint a shakedownt megnyerő Petter Solberg. A norvég tempója is érdekes, hiszen ő abszolút nem aszfaltmenő és 11 év után ezen a versenyen új navigátorral indul.
„Nem rossz mi?” – mondta Solberg a záró, egyben leggyorsabb, 1 perc 39,4 másodperces menet után. „Az autó remekül üzemel és az autón belüli együttműködés tekintetében is elégedett vagyok. A tesztre kijelölt út nem teljesen felel meg annak, amit a pályabejáráson láttunk – egy kicsit csúszósabb, de az autó beállítása remekül működött.”
A Bulgár-rali július 9-én, azaz holnap kezdődik reggel kilenckor. A versenyt most úgy tűnik, a Citroën várhatja magabiztosabban, hiszen a teszt első öt helyén a francia autógyár autói sorakoznak. A Ford autói csak ezután.
A legjobbak ideje a shakedownon:
1. P. SOLBERG Citroen C4 WRC. 1:39.4
2. SORDO Citroen C4 WRC. 1:39.8
3. OGIER Citroen C4 WRC. 1:39.9
=4. LOEB Citroen C4 WRC. 1:40.5
=4. RAIKKONEN Citroen C4 WRC. 1:40.5
6. HIRVONEN Ford Focus RS WRC 09. 1:41.3
7. LATVALA Ford Focus RS WRC 09. 1:42.2
=8. P-G ANDERSSON Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
=8. WILSON Ford Focus RS WRC 08. 1:42.6
Videó a shakedownról: