2007 elején mutatta be a Nissan az X-Trail második generációját, három évvel később, itt a ráncfelvarrott változat. Egyelőre csak a japán belpiacos modell bemutatását jelentette be az autógyár, de minden bizonnyal nem kell sokat várnunk az európai kivitelre sem, az őszi Párizsi Autószalonon lehet a premier.
A japán modell áttervezett hűtőmaszkkal, a korábbitól eltérő lökhárítóval és fényszóróval folytatja pályafutását. Hátul a lámpák újultak meg, amelyek a jövőben LED-es kialakításúak. Míg eddig az első és második generációs X-Trail alig különbözött egymástól, az új elemekkel viszont egészen más, agresszívabb arcát mutatja a szabadidő-autó.
Belül erősen kell keresni az új részleteket, egyes műanyag elemek fekete helyett szürke színűek, illetve új szövetek jelentek meg a kínálatában. Ezen túlmenően minden modellben az alapfelszereltség része a hűtőtt kesztyűtartó.
Újdonság a műszerfal közepén kialakított kijelző, amely segít takarékosan vezetni az autót, ugyanis folyamatosan jelzi az üzemanyag-fogyasztást, mutatva, hogy az eddigi átlag alatt vagy felett hajtunk-e. Emellett tájékoztat a következő szerviz esedékességéről, a gumiabroncsok állapotáról és más figyelmeztetési üzeneteket is itt ad a jármű.
Műszaki szempontból két újdonság érdemel szót. Az egyik az úgynevezett Clean Diesel, amely lényegében megegyezik a jelenleg is ismert 173 lóerős, 2,0 literes dízelmotorral, de a fejlesztés során sokkal tisztább üzeműre alakították.
Másrészt a Nissan továbbfejlesztette a terepezést segítő lejtmenetvezérlőt, amelyben 7-15 km/óra közötti sebességet lehet beállítani, amellyel az autó tartva a beállított sebességet, lekúszik.