A francia PSA Peugeot–Citroën 50-50 százalékos közös vállalatot létesített a Changan Automotive Group kínai autógyártó vállalattal, helyi gyártókapacitásának növelése érdekében a világ legnagyobb autópiacán. A PSA már képviselteti magát Kínában a Dongfeng Motor Group autógyártó vállalattal folytatott együttműködés keretében.
A szerződést a PSA vezérigazgatója, Philippe Varin és a Changan Automotive Group legnagyobb részvényese, a China South Industries Group elnöke, Xu Bin pénteken látta el kézjegyével Párizsban.
A közös vállalat 8,4 milliárd jüan (262 milliárd forint) kezdő befektetéssel indul – írja a PSA közleménye. Az együttműködés kezdetben a Citroën DS3 prémiumkategóriás kompakt modell kínai bevezetésére, valamint a közös vállalat saját márkanevének bevezetésére összpontosít. A szerződés lehetővé teszi egy későbbi időpontban további modellek bemutatását is a közös vállalati partnerek többi márkaneve, a Peugeot és a Changan alatt.
Az első, közös vállalkozásban készülő autó 2012 első felében gördül majd le a szerelőszalagról a dél-kínai Sencsenben. A két gyártósorral rendelkező üzem évi termelési kapacitása 200 ezer autó és motor lesz és egy kutatási-fejlesztési központ is tartozik hozzá.
Az ügylethez közel álló források korábban a Reuters hírügynökséget úgy tájékoztatták, hogy a PSA a Changan leányvállalatával a Harbin Hafei Automobile Industry Group vállalattal lép együttműködésre kis-haszongépjárművek és személygépkocsik gyártására.
A PSA már gyártja a Peugeot 408 és Citroën C5 modelleket Kínában a Dongfeng Motor Group vállalattal folytatott együttműködés keretében, de eladási számaiban messze elmarad riválisai mögött, főként korlátozott modellkínálata miatt. A közös vállalat mindössze 175 ezer autót adott el az idei első félévben, ami alig egyharmada a Hyundai Motor és a Kia Motors együttes eladásainak és csak 15 százaléka a General Motors eladásainak.
Tavaly novemberben a PSA a telített európai piactól való függőség csökkenésére és fejlődő piacok növekvő igényeire támaszkodó fejlesztési stratégiája jegyében számos, kifejezetten a kínai piacra szánt modellt mutatott be.
A Reuters hírügynökség májusban úgy értesült, hogy a PSA és a Dongfeng az idén egy harmadik üzemet is létesít Kínában. A 150-200 ezres évi termelési kapacitásra becsült üzem várhatóan 2012-ben készül el. a PSA-Dongfeng meglévő két üzemének termelési kapacitása évi 450 ezer autó.
Kína tavaly hódította el az Egyesült Államoktól a világ legnagyobb autópiacának kijáró rangot és rohamosan növekvő keresletével nagy szolgálatot tett a nemzetközi autóiparnak a világgazdasági válság idején.
Forrás: MTI