A Ford elszállt a gumikon 1
A Ford elszállt a gumikon 43 A szombati nap programja:

SS5 Sestrimo 27,46 km
SS6 Peshtera 18,13 km
SS7 Lyubnitsa 24,86 km (törölték)

SS8 Sestrimo 27,46 km
SS9 Peshtera 18,13 km
SS10 Lyubnitsa 24,86 km

Sebastien Loeb szombat reggel ott folytatta, ahol pénteken abbahagyta, simán nyerte a mai első szakaszt. Utána viszont már az is belefért neki, hogy spóroljon. Miért? Legközelebbi üldözője, Dani Sordo is több, mint fél percre volt már. A spanyol pedig inkább a fékre lép, mint hogy megelőzze őt.

A harmadik helyen lévő Petter Solberg azonban még nem adta fel, ha a győzelemre nincs is reális esélye, a második hely nem volt olyan messze. A norvég támadott is bőszen. Napközben a szervizben változtatott az autó beállításán, ami olyannyira kifizetődött, hogy délután az összes szakaszon a leggyorsabbként zárt, amivel a nap végére 4,7 másodpercre megközelítette Sordót.

„Egyáltalán nem rossz privát csapatban lenni és így harcolni” – mondta Solberg. „Nagy változást hoztak az autón történt módosítások délutánra, főként a közepes kanyarokban tudtunk hamarabb gyorsítani. Csak részleteket változtattunk, de ez is elég volt” – tette hozzá elégedetten a norvég.

Solberg és új navigátora:

Sordo viszont egyáltalán nem volt boldog. „Keményen hajtottam, de az autó hátulja túl nehéz volt és állandóan mozgott. Két pótkereket cipeltem magammal a semmiért” – mondta a spanyol. „Tényleg próbáltam támadni, de lehetetlen volt jobb időket menni, Sebastien és Petter mindig gyorsabbak voltak. Valamit tennünk kell, mert túl sokat mozog a kocsi fara és nehéz vezetni. Talán holnap jobb lesz.”

Ha így alakul, akkor nagy csata várható a második helyért. Loeb 40 másodperces előnnyel vezet, simán beoszthatja. „Holnap csak az úton kell maradnunk, csak le kell tudnunk a szakaszokat anélkül, hogy nagy kockázatot vállalnánk” – jellemezte a győzelemhez vezető utat Loeb.

A Ford elszállt a gumikon 44

A legnagyobb buktát ma a Ford mutatta be, a csapat komoly hibát vétett, versenyzőit, Mikko Hirvonent és Jari-Matti Latvalát a keményebb keverékű Pirellikkel küldte versenyezni reggel, miközben minden más gyári pilóta autóján a lágy abroncsok voltak. A levegő hőmérséklete viszont hűvös maradt és nedves volt a pálya. A két finn csak szenvedett, az első 27 kilométeres szakaszon több, mint egy percet veszítettek Loebbel szemben és visszaestek az ötödik és hatodik helyre, Sebastien Ogier pedig átvette a negyedik helyet, négyre bővítve az élen álló Citroënek számát.

Malcolm Wilson, a Ford csapatvezetője azon a véleményen volt, hogy azzal, hogy kemény keverékű gumikkal küldték versenyezni pilótáikat – míg a Citroën a puhát választotta -, minden esélyüket elveszítették, hogy versenyre kelljenek az élen állókkal.

„Ez egy katasztrófa, egyértelmű” – mondta Wilson. „Ugyanazt az időjárás-előrejelző rendszert használjuk, amit a korábbi versenyeken is, de sajnos nem láttuk a csapadékot. Sokáig egyeztettünk a szervizparkban és persze vannak embereink a pályák mellett is. De nem kaptuk meg a megfelelő információt és az alapján döntöttünk, amit tudtunk. Nem kérdés, ez egy nagyon nagy hiba. Komolyan megfizettünk érte.”

Jari-Matti Latvala délután még többet veszített, miután autójában tönkrement a szervorásegítés, a nélkül pedig a korábbinál is sokkal lassabb volt. 

A Ford elszállt a gumikon 45

Reggel még úgy tűnt, Turán Frici akár a hetedik helyre is esélyes lehet, miután egy abszolút hatodik időt repesztett. Ám a következő szakaszokon nem tudott P-G Andersson elé kerülni, így kissé lemaradt. De első aszfaltos vb-futamán így is a nyolcadik, pontszerző helyen tanyázik, megelőzve Matthew Wilsont.

Kimi Räikkönen autóját tegnap kijavították, így a finn ma tízperces időbüntetés mellett folytathatta.

„A csapat nagyszerű munkát végzett” – mondta a 2007-es F1-világbajnok. „Ma reggel az autóm olyan jó és olyan új volt, hogy képesek voltunk a normál tempónkban hajtani és teljesíteni azokat a kilométereket, amik a fejlődésünkhöz kellenek.”

Räikkönen eleinte kissé visszafogottabban autózott, de délután már odatette magát. „Az utolsó két szakaszon egy kissé jobban hajtottam a lágy gumikon” – mondta. A finn a 26. helyről kezdte a felzárkózást és végül a 14. helyig jutott. „Holnap megpróbálunk visszakerülni a Top 10-be, bár elég messze vagyunk. Igazán érdekes lesz.

Räikkönen száguld:

A Bulgár-rali állása a második nap után (10/14):

1.  Sebastien Loeb      Citroën  2 ó 12 m 49,3 s
2.  Dani Sordo          Citroën    + 40,5 s
3.  Petter Solberg      Citroën     + 45,2 s
4.  Sebastien Ogier     Citroën   + 2 m 05,7 s
5.  Mikko Hirvonen      Ford      + 2 m 50,4 s
6.  Jari-Matti Latvala  Ford      + 3 m 33,1 s
7.  P-G Andersson       Ford      + 4 m 35,8 s
8.  Turán Frigyes       Peugeot   + 5 m 39,2 s
9.  Matthew Wilson      Ford      + 7 m 34,7 s
10.  Henning Solberg     Ford     + 10 m 04,6 s

Az eredményeket részletesen megnézheti erre a linkre kattintva.

Interjú a Citroën pilótáival: