A 2010-es pénzügyi évben bemutatásra kerülő új modelleknél egész sor új, az üzemanyag-takarékosságot javító műszaki megoldást alkalmaz majd – jelentette be a Nissan. Ezek a technológiák a gyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló Nissan Green Program 2010 elnevezésű kutatási-fejlesztési programjának a termékei. Ezek közé tartozik a CVT-váltó, az alapjárati motorleállító rendszer, a hibrid-elektromos jármű, a tiszta üzemű dízelmotor.
Japánban ebben a hónapban kerül a piacra az új Micra. Az 1,2 literes háromhengeres motorral, változó áttételű automata váltóval és motorleállító rendszerrel ellátott kisautó 3,86 literes átlagfogyasztást produkál.
Ezt követi a tiszta üzemű dízelmotorral szerelt X-Trail, amely megfelel a világon alkalmazott legszigorúbb kipufogógáz károsanyag-tartalmára vonatkozó előírásoknak. A tiszta üzem alapját egy LNT katalizátor adja, amelynek gyakorlati bevezetésére a világon először kerül sor. Ebben a katalizátorban a nemesfémeket 40 %-ban mikro-részecskeként beépítve rendezik el, így megakadályozva, hogy az idő múlásával tisztítást végző hasznos nemesfémfelület méretet csökkenjen.
Harmadik újdonságként érkezik az Infinti M Hybrid, amely a gyár állítása szerint kiemelkedő hatásfokú lesz. A hibrid rendszer lehetővé teszi a súrlódás kiküszöbölését, amikor villanyhajtási üzemmódban és lassításkor teljesen leválasztja a belsőégésű motort a rendszerről. Ez igen hatékony energia-felhasználást tesz lehetővé.
További újítás az 1,5 literes motor, amelyet hengerenként két db kisméretű befecskendezővel láttak el. A befecskendezők és a folyamatosan változó szelepvezérlés kombinációja révén a tüzelőanyag-fogyasztás kb. 4 %-kal javult a Nissan azonos kategóriájú hagyományos motorjaihoz viszonyítva. A motort a Nissan Juke-ba építik be.