Éves kereskedői találkozóján, Maranellóban a Ferrari leleplezte a Ferrari 458 Challenge-et. A jármű a 458 Italia versenyautó változata.

2011-es sorozatban indul
Az utcai autóval azonosan 570 lóerős

Az utcai autóval azonosan 570 lóerős

Az utcai autóval azonosan 570 lóerős


Motorja ugyanaz a 4497 köbcentis V8-as, amit az utcai autóba is szerelnek, teljesítménye ugyanúgy 570 lóerő 9000-es fordulatszám mellett. Módosításokat hajtottak végre viszont a sebességváltó áttételein, így a kormányról kapcsolható duplakuplungos szerkezet nagyobb nyomatékot biztosít alacsony fordulatszám mellett.

A Ferrari 456 Challenge az első verseny-Ferrari, amelybe bekerül az utcai autókból ismert elektronikus vezérlésű differenciálmű, de szintén újdonság az F1-Trac kipörgésgátló alkalmazása is. Utóbbit az E-diff-be integrálták, hogy biztosítsák a kanyarból történő maximális kigyorsítást. Felhasználva a Ferrari versenypályán szerzett tapasztalatait, kétféle beállítást programoztak a rendszerbe: egyet száraz, egyet nedves pályára. Ezen túlmenően a vezetőnek lehetősége van teljesen kikapcsolni a kipörgésgátlót.

Jelentős energiákat fektetett a Ferrari a Challenge-modell lefogyasztásába is. Mind a külső, mind a belső tér átalakult, különleges műanyagok, mint a karbon és a Lexan alkalmazásával. A karosszériaelemek vékonyabbak, az üvegek helyett műanyag kerül az autóba.

Az F430 Challenge modellt váltja

Az F430 Challenge modellt váltja

Az F430 Challenge modellt váltja


Ezen túlmenően a 458 Challenge egyedi futómű-összeállítással bír, amelyet az utcaitól eltérő, feszesebb rugók, lengéscsillapítók határoznak meg. A karosszéria 30 milliméterrel alacsonyabbra került. A központicsavaros, 19 colos keréktárcsák mögött a Brembo új generációs kerámia féktárcsái bújnak meg, amelyeket először a Ferrari 599XX-en alkalmaztak. A fékhez tartozó blokkolásgátló kétféle beállítással rendelkezik, száraz aszfaltra, illetve alacsony tapadáshoz megfelelővel is ellátták.

A befektetett energia nem volt hiába való, a végső hangolás után a 458 Challenge gyorsabb, mint elődje. A Fiorano versenypályán két másodperccel jobb köridőt ért el, 1 perc 16,5 másodperc alatt tette meg a távot. Hasonlóan kiemelkedő az oldalgyorsulása is, amely elérheti az 1,6 G-t is.

A Ferrari 458 Challenge ősszel áll a nagyközönség elé, majd a 2011-es szezonban átveszi a helyet a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli versenysorozatban az F430 Challenge-től. A versenysorozatnak létezik európai és amerikai kiírása is, jövőre pedig már az ázsiai régióban is indul a bajnokság.