Újra sikeres lehet?
Két év múlva jön az új Lada 9

Lada Niva – A legnépszerűbb orosz terepjáró nem országokon átívelő autópályás csapatásra való, és ez meglátszik a futott kilométerek számán is, több mint egy tucat akad egymillió, és százezer kilométer alatt.

A Niva ma is kapható Németországban


Új Lada-modelleket ígér 2012-2013-ra az orosz AvtoVaz vezérigazgatója. Viktor Komarov a modellpaletta megújulásáról szólva elmondta: július 16-án lesz egy megbeszélés az AvtoVazban 25 százalékkal bíró Renault vezetőivel, ahol megvitatják a konkrét fejlesztési terveket és a beruházásokat.

Az AvtoVaz öt új Lada-modell gyártását tervezi 2012-től Renault-platformon, lecserélvén a régi, elavult típusokat, amelyek azonban egyelőre még igen jól fogynak Oroszországban. Nem utolsósorban a kiöregedett autók lecserélését célzó állami programnak köszönhetően idén júniusban 77 százalékkal nőtt a Ladák eladása az egy évvel korábbihoz képest, az első félévben 23 százalékos volt a tizenkét havi növekedés.

Nálunk nemzedékek autója volt

Nálunk nemzedékek autója volt

Nálunk nemzedékek autója volt


Külföldön azonban sorra szüntetik be tevékenységüket a Lada-importőrök. Az új modellek viszont már nemcsak az orosz piacra készülnek, a Lada azt tervezi, hogy azokkal visszatér a nyugat-európai autópiacokra. Eleinte várhatóan a Dacia Logan ellenfeleként olcsó modellként mutatkoznak be, de nem elképzelhetetlen, hogy épp a Dacia alapjaira épített autóként. Úgy hírlik azonban, a Lada a Daciához képest sportosabb jelleget kaphat.

2014-2015-től pedig a Lada megkapja a Renault-Nissan modern motorjait és sebességváltóit és a 2013-2016 között készülő padlólemezeket is, amelyekre már egy modern, önálló modell születhet.

2008-ban, amikor a Renault megvásárolta a Lada negyedét, azt tervezte, hogy az akkori 400 ezerről 2015-re 900 ezer darabra növeli a termelést.

Forrás: MTI