A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a kereskedelmi gázolaj intézményének mielőbbi bevezetését kéri a kormánytól a fuvarozók számára, és szorgalmazzák, hogy az erre vonatkozó javaslatot minél előbb terjesszék a Parlament elé – mondta Vereczkey Zoltán, az egyesület elnöke sajtótájékoztatón, Budapesten.

Sokan csak külföldön tankolnak
20 milliárd veszteség az államnak

20 milliárd veszteség az államnak

20 milliárd veszteség az államnak


Mindezzel arra utalt, hogy Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a múlt héten jövő év eleji bevezetésről beszélt, a MKFE tagjai számára viszont érthetetlen, hogy a kereskedelmi gázolaj ár alkalmazására miért kell közel fél évet várni.

Vereczkey Zoltán hangsúlyozta, hogy szerintük az idén az első félévben a központi költségvetésbe 20 milliárd forint bevétel nem folyt be amiatt, hogy nem Magyarországon tankolnak a hazai és a tranzit fuvarozók a gázolaj „túladóztatása” miatt.

Az MKFE elnöke szerint Magyarországon a gázolaj-kereskedelem mélyponton van, a Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint gázolajból 9,9 százalékkal kevesebbet forgalmaztak, mint a múlt év azonos időszakában. Most már nemcsak a külföldi fuvarozókat kell meggyőzni arról, hogy itt tankoljanak, hanem a magyar fuvarozókat is.

A kereskedelmi gázolaj intézményének bevezetése esetén már megérné Magyarországon tankolni, és ez többletbevételt jelentene a költségvetésnek az év hátralévő részében – mondta Vereczkey Zoltán. Az MKFE számítása szerint a kereskedelmi gázolaj bevezetése esetén a fuvarozók 8 forintot igényelhetnének vissza a jövedéki adóból, és ez összhangban lenne az Európai Unió szabályozásával.

Sokan csak külföldön tankolnak

Sokan csak külföldön tankolnak

Sokan csak külföldön tankolnak


Az MKFE elnöke felhívta a figyelmet arra, a jövedéki adó visszatérítési lehetősége éppen azon fuvarozók számára jelentene ösztönzést a hazai tankolásra, akik egyenként nem részesülhetnek nagyfuvarozói kedvezményben, összforgalmuk azonban jelentősen meghaladja az ilyen kedvezményben részesülő vállalkozások forgalmát, ezek többnyire a hazai kis- és középvállalkozások.

A tavaly év végi adatok szerint összesen 7856 vállalkozás összesen 35 ezer járművel végezhetett nemzetközi közúti árufuvarozási tevékenységet, és 1103 vállalkozás összesen háromezer járművel nemzetközi autóbuszos személyszállítást.

Ez a sokezres tábor pedig igazán érdemi forgalomnövekedést okozhatna az üzemanyag-vásárlásban, amely az államháztartás szempontjából is kívánatos lenne.

Az MKFE elnöke ezért levélben fordult Matolcsy Györgyhöz, melyben megkérte, hogy a kereskedelmi gázolaj ár alkalmazási lehetőségét a kormány terjessze be mielőbbi elfogadásra az Országgyűlés elé.