Ez ütős: Volkswagen Golf 800 lóerővel, pontosabban 801-gyel. A német MTE tuningcég igen komolyan átalakított egy negyedik generációs változatot. Az alapot a csúcsváltozat, az R32 adta.

Nem sok köze van az eredeti motorhoz
Nem sok köze van az eredeti motorhoz

Nem sok köze van az eredeti motorhoz

Nem sok köze van az eredeti motorhoz


A 3,2 literes, V6-os motort azonban két turbóval, töltőlevegő-hűtőkkel és sportkipufogóval szerelték fel. Új hajtókarok, dugattyúk dolgoznak a motorban, amelyhez nagy teljesítményű befecskendező szállítja a naftát. A motorvezérlés áthangolásával előbb 740 lóerőt értek el, majd a turbónyomás 2,2 barra történő emelése után ez az érték 801 lóerőre kúszott fel.

A maximális nyomaték sem piskóta, 1200 newtonméter szedi szét a hajtást, ha nem vigyáz a pilóta. Pont ezért kerül a Sachs spéci kéttárcsás kuplungja a kocsiba, ami 1250 Nm-t is elvisel. Hagyományos gyorsulási értékről nem közölt adatot a cég, de a gyorsulási versenyek negyedmérföldes (402 m) távját 10,7 másodperc alatt teljesíti, a célban pedig 216 km/órával hasít. A végsebessége 311 km/óra.

Az átalakítás részeként versenypályára is alkalmas hangolású sportfutómű és fél slick gumik kerültek a Golfra, amit a Brembo nagy teljesítményű fékrendszere tart kordában.

Nem megy rosszul: