Nem titok, hogy a Mercedes-Benz legalább négy utódot szán a jelenlegi A- és B-osztályos modelljeinek. A cél, hogy a fiatal vevőket magához csábítsa a stuttgarti prémiumgyártó.
„Ha fiatal vevőket akarsz, akkor olyan márkára van szükséged, ami szexi és sportos” – magyarázta Dr. Joachim Schmidt, a Mercedes értékesítési és marketingvezetője az Autoexpress lapnak. „Az ok, hogy korábban nem voltak ilyen vevőink, a véleményem szerint nem márka kérdése, hanem a termék kérdése.”
Úgy hírlik, az említett négy autó között lesz ezért egy kis szabadidő-autó és egy kis négyajtós kupé is. A fő vonalat azonban a brit magazin szerint egy, az Audi A3, BMW Egyes ellenfelének szánt Volkswagen Golf méretű ferdehátú jelenti majd. Ezt ábrázolja a brit lap grafikája, amely az eddigi kémfotóknak ellentmondóan nem kissé buszosnak, hanem hagyományos kompaktnak mutatja az autót.
A jármű a Mercedes új elsőkerék-hajtású padlólemezére épül, formajegyeit a tavasszal bemutatott F800 tanulmányautótól örökli. Sok ív, konkáv és konvex formák váltakozása teszi élővé a kasztnit.
Az utastér természetesen a Mercedesnél megszokott minőséget és felszereltséget hozza, ennek megfelelően az ára sem a Golfhoz, hanem az A3-ashoz mérhető. Mozgatásáról hatékony benzin- és dízelmotorok gondoskodnak, az igazán alacsony fogyasztás eléréséhez stop&start rendszer is kerül a járművekbe. Később hibrid és tisztán elektromos hajtású változat is készülhet belőle.
Mint a Mercedes A- és B-osztályának legnagyobb darabszámú variánsa, a német Rastattal közösen Kecskeméten készül majd.
Nem ez lesz azonban a Mercedes legkisebb autója, ugyanis az Audi A1 ellen is szeretne autót nyújtani a csillagos márka. A még fejlesztés alatt álló smart ForFour padlólemezére építenének egy apró járművet. Ez pedig igazán segíthet csökkenteni a Mercedes-vevők átlag életkorát, ami az Egyesült Államokban 45, Németországban 55 év.