Andy Green 1997-ben a Thrust SSC szuperszonikus járművel 763 mérföld/órával (1227 km/óra) száguldott, amely ezzel az eredménnyel azóta is világ leggyorsabb szárazföldi járműve. A brit vadászpilóta a Bloodhound projekten belül évek óta dolgozik azon, hogy elkészüljön az új SSC, amely megdöntheti a rekordot.
A Bloodhound SSC készül és be is mutatták a farnborough-i repülőnapon. Egyelőre nem a kész járművet állították ki, hanem annak 1:1 arányú modelljét. A helyszín sem véletlen, hiszen az SSC sokkal inkább guruló rakéta, mint autó. 12,8 méter hosszú és nagyjából hat tonnát nyom.
V12-es versenymotorból, egy Eurofighter Typhoon vadászrepülő hajtóművéből áll, illetve egy rakétából összeállított hibrid rendszer gyorsítja. Együttes teljesítményük meghaladja a 135 000 lóerőt, illetve 212 000 Nm nyomatékot, ami úgy 180 Forma-1-es motornak felel meg. A rekorddöntés során az „autó” 1,7 tonna üzemanyagot éget el, de több mint egy tonna hidrogén-peroxid is elfogy a rakétában.
Persze meg is kell állni, amihez a sugárfordító mellett karbon-kerámia féktárcsákat, ejtőernyőt és fékszárnyakat is bevetnek, amelyek 3 g-s lassulást képesek okozni.
A rekorddöntés a tervek szerint 2012-ben történik meg a hosszú keresgélés után kiválasztott dél-arikai helyszínen. Ha minden rendben megy, Green 43 másodpercnyi száguldás után 1,4 machhal, azaz 1690 km/órával száguld majd.