Részecskeszűrő segíti védeni a környezetet
1,4 helyett 1,2-es motorral

1,4 helyett 1,2-es motorral

1,4 helyett 1,2-es motorral


Bemutatta az új Ibiza Ecomotive modellt a SEAT. Az első számú újdonság az eddig is létező típussal kapcsolatban, hogy a korábbi 1,4 literes motor helyén immár 1,2 literes, turbódízel motor dolgozik.

A motorteljesítmény ezzel ugyan 80-ról 75 lóerőre csökkent, de a fogyasztás is hasonlóan változott. Míg a korábbi modell 3,8 liter gázolajat igényelt száz kilométerenként, az új megelégszik 3,4 literrel is. A jármű szén-dioxid-kibocsátása 98 g/km-ről 89 g/km-re csökkent. Az autó takarékos üzemét többek között a Stop&Start motorleállító rendszer, az alacsony gördülési ellenállású abroncsok és fékenergia-visszatápláló rendszer is segíti.

Az Ibiza Ecomotive három- és ötajtós kivitel mellett kombiként is elérhető, és a fogyasztási érték mindegyikre igaz. Ugyanakkor nem kell lemondani az extrákról sem, hiszen például a légkondicionáló is széria.  

Így sem az Ibiza a legtakarékosabb szériajármű a Volkswagen-konszernnél, a hasonló műszaki tartalommal felvértezett VW Polo Bluemotion ugyanis 3,3 literes átlagot ígér. Viszont kíváncsian várjuk, hogy milyen értéket ér el az Ibizával Gerhard Plattner. A Volkswagen-csoport házi fogyasztásrekordere az előző variánssal 2,34 literes fogyasztást produkált.