Elérte a tízezer darabot a dízelmotoros Audi TT-k száma. Az Audi Hungaria Motor Kft. az első generációból nem készített dízelt, a második szériából 2008 óta kapható TDI.
A kétliteres dízelmotor nem is a leggyengébb a kínálatban, mert 350 Nm-s nyomatékát csak a 340 lóerős TT RS veri (450 Nm 1600-5300). 170 lóerejével a dízel kicsit megelőzi a sportautóba amúgy sokkal jobban passzoló 1,8 TFSI-t is.
139 g/km, 5,3 liter százon
A TDI sikerének egyik oka az alacsony fogyasztás: más sportautóban nemigen lehet 5-8 literből megtenni 100 kilométert. Így a dízel szén-dioxid emissziója is messze a legalacsonyabb a motorváltozatok közül. Az Audi TT szabvány szerinti átlagfogyasztása a kétliteres TDI-vel 5,3 liter, szén-dioxid-emissziója 139 g/km, ami kiemelkedően kedvező érték a sportautók között.
Kisfogyasztású sportautók
Igen alacsony, kilométerenként 140 gramm a Daihatsu Copen CO2-emissziója is, de a nyitható keménytetős bonsairoadster teljesítménye jóval csekélyebb, 86 lóerő. Hasonlóra képes a Toyota Auris 1,6 literes benzines motorjával szerelt Lotus Elise alapmodell, értéke 149 g/km.
Sportkupéban, sportlimuzinban a TT-t leszámítva ritka a dízelmotor. Az AMG is csak egyszer futott neki a feladatnak, nem sok sikerrel. Az előző, W203 kódú Mercedes-Benz C-osztályból született C30 CDI AMG néven egy háromliteres, öthengeres turbódízel. 231 lóerővel és 540 Nm maximális forgatónyomatékkal nem hiányzott belőle az erő, 6,8 másodperces százra gyorsulása és 7,6 literes átlagfogyasztása is remek, valahogy mégsem kapott rá a piac.
A jubileumi modell egy liláskék fényezésű, összkerékhajtású TT Coupé. Az autó 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 226 km/óra. Az Audi TT csekély fogyasztásában és jó menetteljesítményeiben szerepet játszik a vegyes karosszériaépítési mód, amelyben az autó orr-része könnyű alumínium, fara acél. A mindössze 206 kilós kasztniból 140 kg a könnyűfém aránya, 60 kg jut az acélra.
A súlyelosztást javító, de viszonylag drága építési móddal nem könnyű megfelelő szilárdságot elérni. A BMW az előző 5-öst gyártotta alumínium orral, de autójuk túl puha volt ahhoz, hogy jól szerepeljen az egyre keményebb törésteszteken.
1998 tavaszán a TT Coupéval kezdődött Győrött a típus sorozatgyártása. A kupé mellett 1999 őszétől készül a Vizek városában a TT Roadster.
2006 júniusában indult a modellváltás utáni TT szériagyártása. A karosszériagyártás és a fényezés Ingolstadtban történik, míg a járművet a győri gyár 35.000 m2 nagyságú üzemcsarnokában szerelik készre. 2007 novembere óta a TT gyártósorán készül az Audi A3 Cabriolet is.