A péntekihez hasonló durva napot állítottak össze a Finn-rali szervezői a verseny résztvevőinek szombatra is. Összesen nyolc szakasz, 162 gyorsasági kilométer várt a kétnaposra szűkített verseny mezőnyére szombaton.

SS12    Kolonkulma    10.35 km        
SS13    Väärinmaja    29.29 km        
SS14    Surkee 1    19.59 km        
    Szerviz – Paviljonki            
SS15    Leustu 1    21.35 km        
SS16    Himos 1    20.63 km        
SS17    Surkee 2    19.59 km        
    Szerviz – Paviljonki            
SS18    Leustu 2    21.35 km        
SS19    Himos 2    20.63 km        

Jari-Matti Latvala megvédte a pénteken megszerzett első helyét és ezzel megnyerte a Finn-ralit, a világbajnokság nyolcadik futamát. A finn pilóta mögött négy Citroënes sorakozik, a leggyorsabb Sebastien Ogier volt, aki most először versenyzett a Citroën gyári csapatában. A dobogóra még Sebastien Loeb állhatott fel, aki egész nap csatában volt ezért a pozícióért a privát versenyzővel Petter Solberggel, akit végül négy másodperccel előzött meg.

Nem bírt a Forddal a Citroën armada 1
Nem bírt a Forddal a Citroën armada 51


A 25 éves Latvala a legfiatalabb versenyző, aki megnyerte a Finn-ralit, mióta az 1973-ban bekerült a rali-világbajnokság naptárába. Mostani győzelem a pilóta pályafutása negyedik elsősége, az elsőt 2008-ban Svédországban szerezte, amellyel a legfiatalabb WRC-győztes lett. Legutóbbi elsőségét 12 hete az Új-Zéland-ralin szerezte.

„Ez egy álom és még most sem hiszem el. Ez valami olyasmi, amelyről kis fiú korom óta álmodtam” – mondta a boldog győztes. „A szurkolók Finnországban fantasztikusak és a hazai rajongók előtt nyertem. A csapatunk keményen dolgozott ez a győzelem őket illeti.”

Jari-Matti Latvala megnyeri a Finn-ralit:

Latvala a Ford egyetlen reménye volt, miután a verseny fő esélyese, a csapat elsőszámú pilótája Mikko Hirvonen pénteken felborult autójával és kiesett a versenyből. Ekkor Petter Solberg került az élre, de Latvala kiváló versenyzéssel felzárkózott és átvette a vezetést. Szombaton a két gyári Citroën, Sebastien Loebbel és Sebastien Ogierrel a kormánynál támadásba lendült. Meg is kezdték a felzárkózást, de végül csak Petter Solberget tudták megelőzni. Latvala uralta a versenyt.

A Ford pilótájának győzelméhez kétség sem férhet, hiszen két szakaszt leszámítva, mindig a legjobb három között volt a 19 szakaszból összeállított versenyen.

„Ez egy fantasztikus hétvége számomra” – mondta már Ogier. „A második hely sokkal jobb, mint amire számítottam, ez biztos. Jari-Matti elképesztő gyors volt. Ez egy tökéletes eredmény.”

Nem bírt a Forddal a Citroën armada 52

„A harmadik hely nem az, amit szeretünk, de nem elsősorban a győzelemért jöttem erre a versenyre” – értékelt Loeb. „Pontokat akartam gyűjteni. Ez nem az én versenyem. Mindig képesek vagyunk jó eredményt elérni, de ez egy nehéz verseny. A harmadik hely pedig nem olyan rossz a bajnokság tekintetében.”

Bár Petter Solberg pénteken még azt tervezte, hogy megnyeri a versenyt, végül csak negyedik lett. „Jó verseny volt és bár csalódott vagyok, hogy lemaradtunk a dobogóról, élvezetes volt a vezetés ezen a hétvégén és harcolni a nagy csapatokkal” – mondta a Norvég. „Nagyon keményen küzdöttem, hogy magam mögött tartsam Loeböt, de túl sok időt veszítettem azokon a szakaszokon, amelyeken tavaly nem mentem.”

Ilyen a Finn-rali – Petter Solberg belső

A negyedik helyen a most a Citroën Junior csapatot erősítő Dani Sordo végzett, akit a Stobart versenyzője Matthew Wilson és a privát versenyző Mads Östberg követett. A nyolcadik helyen pedig a verseny főszponzorának autóját vezető Juha Kankkunen végzett. Az 51 éves versenyző megmutatta nem véletlenül nyert négy világbajnoki címet aktív korában.  

Nem bírt a Forddal a Citroën armada 53


A finn legenda a verseny előtt a Top10-be kerülést tűzte ki célul, illetve remélte, hogy versenyben lehet Kimi Räikkönennel. Mindkettőt sikerrel vette, annál is inkább, mert a 2007-es Forma-1 világbajnok a szombati első szakaszon hibázott és az árokban kötött ki.

„Egy kissé túl gyorsan érkeztünk az egyik kanyarba a szakasz elején. Az autó kicsúszott és beragadt a bozótba. Egy olyan helyen történt, ahol nem voltak nézők a közelben. Persze futva megérkezett a segítség ” – mesélte Räikkönen.

„Ki kellett cserélnünk a kereket, hogy befejezhessük a szakaszt. Összetört az első lökhárítónk is, de nem volt súlyos a sérülés. Folytathattuk a versenyt, mindenféle probléma nélkül. Extrém nehéz verseny volt. rengeteget kell még tanulnunk, mielőtt valóban gyorsan tudunk menni ezen a talajon.”

Räikkönennek a 35. helyről kellett felkapaszkodnia, végül a 24. helyig jutott.

Kimi Räikkönen kicsúszik:

A Finn-rali végeredménye:

1.  Jari-Matti Latvala  Ford     2 ó 31 perc 29.6 mp
2.  Sebastien Ogier     Citroën     + 10.1 mp
3.  Sebastien Loeb      Citroën     + 26.0 mp
4.  Petter Solberg      Citroën     + 30.7 mp
5.  Dani Sordo          Citroën   + 1 p 45.0 mp
6.  Matthew Wilson      Ford      + 5 p 43.7 mp
7.  Mads Östberg        Subaru    + 5 p 50.8 mp
8.  Juha Kankkunen      Ford      + 7 p 49.0 mp
9.  Juho Hanninen       Škoda     + 9 p 05.0 mp
10.  P-G Andersson       Škoda   + 10 p 15.7 mp
24. Kimi Räikkönen Citroën     + 19 p 25.3 mp

A teljes eredménytáblát erre a linkre kattintva böngészheti.

Hangulatfilm Finnországból:

Legközelebb három hét múlva, 2010. augusztus 20-22. között versenyeznek a rali-világbajnokság résztvevői, Németországban. Sebastien Loeb az abszolút favorit, eddig hétszer nyerte meg a versenyt.

A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták

1. S. Loeb        166 pont
2. S. Ogier       118 pont
3. J-M Latvala  105 pont
4. P. Solberg      90 pont
5. M. Hirvonen    86 pont
6. D. Sordo        77 pont
7. M. Wilson       48 pont
8. F. Villagra       26 pont
9. H. Solberg      25 pont
10. M Östberg    16 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                  265 pont
2. Ford                      210 pont
3. Citroën Junior Team  145 pont
4. Stobart                  108 pont
5. Munchi?s                40 pont